شناسهٔ خبر: 97457 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به همت مرکز جهادی پیشرفت شرکت راه‌آهن انجام شد

مانور مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهپاد در راه آهن 

قطار باری یزد  عملیات مانور ایمنی و مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهپاد با دستور مدیرعامل راه آهن انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملیات مانور  ایمنی و مدیریت بحران با استفاده از فناوری پهباد در ایستگاه گار مانوری اداره کل قم در ساعت ۱۹ و چهل و پنج دقیقه روز پنجشنبه با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن، معاون ناوگان، مدیرکل مرکز توسعه آموزش و فناوری و رییس مرکز جهادی پیشرفت، مدیر کل ایمنی و نظارت بر شبکه، مدیرکل راه آهن قم و مدیرکل روابط عمومی شرکت به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور و  مشارکت پرشور کارکنان اداره کل راه آهن قم، مرکز جهادی پیشرفت، اداره کل ایمنی، پلیس و حراست راه آهن قم از سوی واحد فناوری مرکز جهادی پیشرفت و با دستور مدیرعامل محترم راه آهن آغاز گردید و در ساعت ۲۰:۴۰ با موفقیت به پایان رسید.

اهداف این مانور شناسایی ابعاد سانحه آتش سوزی در شبکه خطوط ریلی و شناسایی مصدومین و مسافرین در گیر در سانحه با کمک فناوری پهپاد مجهز به دوربین ابتیکال و دوربین حرارتی و دید در شب بود.

پهپاد مورد استفاده، پهپاد مَویک ۲ پرو مجهز به دوربین اُپتیکال، دوربین حرارتی و دوربین دید در شب بود که قابلیت تصویر برداری و فیلم برداری در دو حالت شب و روز را دارا می باشد. از این رو در شناسایی ابعاد حادثه و شناسایی مصدومین و افراد درگیر در بحران هایی مانند خروج واگن از خط، سیل، زلزله، آتش سوزی و ... به ویژه در شب که دوربین های معمولی قادر به تصویربرداری مناسب  نیستند، در شناسایی مصدومین مورد استفاده قرار می گیرد. 

از دیگر قابلیت های این پهپاد قدرت مانور بالا و شعاع دید خوب  در تمامي ساعات روز و شب است.