شناسهٔ خبر: 97469 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن بار کالای اساسی از بنادر طی ۶ ماهه نخست امسال توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تخلیه میانگین روزانه کالای اساسی از بندر امام خمینی به ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون رسید، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیون تن کالا اساسی از تمامی بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن اعلام بازدید از مجتمع بندری امام‌خمینی، گفت: هم‌اکنون روند تسریع در تخلیه کالاهای اساسی از بندر امام خمینی و سایر بنادر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور وضعیت مناسبی دارد. روز گذشته ۲۷۵۰ دستگاه کامیون کالای اساسی از بندر امام‌خمینی (ره) تخلیه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیون تن کالا اساسی از تمامی بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که ازاین مقدار،  ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از بندر امام‌خمینی(ره) تخلیه شد.

امانی افزود: جابه‌جایی بار از بنادر کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. با توجه به اقداماتی که در بنادر انجام شده از جمله ارایه لاستیک تشویقی برای رانندگان، واکسیناسیون رانندگان، روند تخلیه بار از بنادر کشور روند مناسبی دارد.

وی توضیح داد: با توجه به مصوبه شورای‌عالی ترابری که سازمان راهداری مکلف شد تا روزانه ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالای اساسی از بندی امام جابه جا کند، سازمان توانست تخلیه میانگین روزانه کالای اساسی از بندر امام را به ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون برساند.

وی اظهار امیدواری کرد  تا پایان جابه جایی کالاهای اساسی مشکلی برای جابه جایی بار در سایر بنادر ایجاد نشود.