شناسهٔ خبر: 9749 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزی در بازدید از پایانه مرزی رازی خبر داد:

شتاب در تكميل و توسعه زير ساخت پايانه‌های مرزی جاده‌ای/تهیه طرح جامع پایانه مرزی رازی/ پایانه مرزی پلدشت به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود

مرز رازی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تهیه طرح جامع پایانه مرزی رازی خبر داد و گفت: در صورت تملک زمین‌های محدوده این پایانه، ساخت پایانه اصلی آن از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان در حاشیه بازدید از سایت موقت پایانه مرز زمینی رازی، با بیان اینکه این پایانه یکی از مرزهای موجود بین دو کشور ایران و ترکیه است، گفت: به لحاظ نزدیکی این پایانه مرزی به شهر وان ترکیه مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد.

وی از تهیه طرح جامع مرز رازی خبر داد و گفت: مراحل کارشناسی اجرای این طرح تقریبا انجام شده و امیدواریم به زودی در شورایعالی ساماندهی مرزها برای اجرا به تصویب برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح زمین‌های محدوده این پایانه باید تملک شود، گفت: زمین‌های این محدوده عمدتا منابع طبیعی و حریم رودخانه‌ها است که باید تملک شود که بعد از تملک بخشی از این زمین‌ها برای ایست اختیاری و بخشی از آن برای ایست اجباری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار امیدواری کرد: اگر امسال بتوانیم این زمین‌ها را تملک کنیم این وعده را به مردم استان آذربایجان غربی می دهیم که از ابتدای سال آینده ساخت و ساز پایانه اصلی این مرز انجام شود.

وی ادامه داد: با تکمیل طرح جامع پایانه مرزی، کاربری این پایانه که در حال حاضر به عنوان پایانه مسافری از آن استفاده می‌شود تجاری نیز خواهد شد، به همین دلیل مسیر موجود جاده خوی - قطور - رازی نیز در حال بازسازی و بهسازی است که در سال جاری اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال برای این کار پیش بینی شده و در صورت نیاز در سال آینده نیز اعتبار لازم به آن اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: هم اکنون از 5 مرز رسمی موجود دراستان آذربایجان غربی كه به صورت كاملاً فعال در حال ارائه خدمات به كاربران و استفاده كنندگان در بخش هاي مسافر ، كالا و ترانزيت است ، تنها در پایانه مرزی رازی از امکانات سایت موقت  استفاده مي شود که تلاش می‌شود این مبدأ ورودی و خروجی نیز در سال جاري همچون سایر پایانه های مرزی استان به یکی از كامل ترین پایانه های مرزی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ساخت پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی، استان آذربایجان غربی به شریان و شبکه مهم پایانه‌ای و ترانزیتی کشور تبدیل می‌شود.

پایانه مرزی رازی سومین پایانه رسمی ایران و ترکیه است که نزدیک‌ترین مسیر مسافری ایران با وان ترکیه به آن اختصاص دارد.

همچنین داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جريان بازديد از طرح جامع پايانه مرزي پلدشت با اشاره به برنامه‌هاي سازمان برای تكميل و توسعه پايانه‌هاي مرزي و مسيرهاي ترانزيتي منتهي به اين تاسيسات٬ از آماده سازي و  بهره برداری پایانه مرزی پلدشت در سال جاري خبر داد و اظهار کرد: طرح جامع این پایانه مرزی با بهترین کیفیت از لحاظ فنی و بکارگیری مصالح در زمینی به مساحت افزون بر 17 هکتار زمین با استفاده ازتوان بخش خصوصي، پيمانكار و مشاور مجرب در حال ساخت است که به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح جامع پایانه مرزی پلدشت را 220 میلیارد ريال عنوان کرد و افزود: جهت سرعت بخشی به روند بهره برداری از طرح جامع و آغاز خدمات رسانی در این مجموعه ضرورت دارد تا ارگان‌های مسئول و ذيربط در سریع ترین زمان ممکن در اين پایانه مرزی مستقر شوند.

کشاورزيان اظهار کرد: در اجراي  پروژه جامع پايانه مرزي پلدشت ، اجرای طرح هایی از جمله ایجاد سیل بند برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و همچنین  ايجاد شرايط و امكانات جهت تردد آسان و روان در نقطه صفر مرزی پلدشت پيش بيني هاي لازم صورت گرفته است .

در ادامه اين سفر  رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي  و هئيت همراه از پروژه هاي راه و  راهداري در مسير پايانه هاي مرزي و محورهاي شرياني منتهي به مركز استان بازديد کردند.

حسن‌نیا معاون راهداري، عطرچیان مديركل دفاتر ترانزيت و پايانه هاي مرزي، نفیسی مدیرکل فني و امور پيمانها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشاورزيان را در این بازدیدها همراهي مي‌كردند./

نظر شما