شناسهٔ خبر: 97505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته؛

جابه‌جایی ۹۶۳ هزار ۳۳۷ مسافر/ افزایش ۲۰ درصدی تردد مسافران در استان زنجان

ترمینال مسافربری زنجان رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۶۳ هزار ۳۳۷ مسافر با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان)، حمید سلمانیان رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اظهار داشت: ۴۶ هزار و ۲۶۲ برگه صورت‌وضعیت برای ناوگان اتوبوسی، ۴۴۵۰۰ هزار برگه برای ناوگان مینی‌بوسی، ۱۰۴ هزار ۷۷۸ برگه برای ناوگان سواری در استان صادرشده است که نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

وی گفت: همچنین طی این مدت ۴۱۸ هزار و ۲۱۱ مسافر به‌وسیله اتوبوس، ۲۴۱ هزار و ۶۱۲ نفر با مینی‌بوس و ۳۰۳ هزار ۵۱۴ نفر توسط سواری جابه‌جا شدند.

سلمانیان تصریح کرد: ۱۶۷۸ راننده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر استان با در اختیار داشتن ۸۹۵ ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر فعالیت دارد و استفاده از ماسک در همه وسایل حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و پایانه‌های مسافری اجباری و الزامی است.

وی عنوان کرد: مسافرانی که از ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافری استفاده می‌کنند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از طریق شماره تلفن گویا و شبانه‌روزی ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گزارش تخلف صورت گرفته را به اپراتورها ارائه کنند و یا به نمایندگان این اداره کل مستقر در پایانه‌های مسافربری اعلام نمایند.