شناسهٔ خبر: 9751 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عباس آخوندي در جمع خبرنگاران؛

اصلاحات نظام ارجاع کار مهندسی به زودی ابلاغ می‌شود

آزمون ورود به حرفه نظام مهندسي ساختمان وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اهميت رقابتی بودن نظام ارجاع كار فعاليت‌های مهندسی گفت: اصلاحات كلی نظام ارجاع کار مهندسی به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي٬ عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي صبح امروز اول مردادماه در حاشيه بازديد از آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت دانش مهندسي در ساخت ساختمان ها گفت: امروز آزموني در سراسر كشور برگزار مي شود كه به عنوان يكي از مهمترين و بزرگترين آزمون‌های مهندسی به شمار مي‌آيد.

وی افزود: براي ما اهميت دارد كه مهندسان پس از فارغ‌التحصيلي بتوانند با دانش و تخصص وارد حرفه مهندسي ساختمان شوند.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: مهندسان در ورود به حرفه بايد بتوانند مسئوليت انجام عمليات ساختماني را از مراحل طراحي، نظارت تا اجرا به نحوي شايسته برعهده بگيرند.

وی ادامه داد: اين آزمون از آن جهت اهميت دارد كه مهندس ساختمان مسئولیت حفاظت از ساختمان را به عنوان سرمايه ملی برعهده دارد و بايد بتواند شرايط ايمني را براي شهروندان ايجاد كند.

آخوندي با تاكيد بر اهميت مباحث نظام ارجاع كار و غيراداری كردن فعاليت‌های مهندسی گفت: نظام ارجاع كار بايد رقابتي باشد و بتواند بر مبناي صلاحيت مهندسان در جهت نوآوري، كاهش قيمت تمام شده و در جهت ایجاد بهترين رضايتمندي براي مردم اعم از كارفرمايان به عنوان صاحبان سرمايه و مردم به عنوان مصرف‌كنندگان عمل كند. یعنی كار به مهندساني داده شود كه به كيفيت مي‌انديشند.

به گفته وي، بحث نظام ارجاع مهندسی پيش‌تر به صورت اداري و بوركراتيك بود كه در تلاش هستيم در شرايط فعلي آن را تبديل به  رقابتي كنيم. نظام ارجاع فعاليت‌هاي مهندسي غير رقابتي با اصل ۴۴ قانون اساسي و فرمايشات مقام معظم رهبري كه مبناي فعاليت‌ها در كشور را بر رقابت گذاشتند مغايرت دارد.

آخوندي گفت: مشكل عمده ما در حوزه نظام‌هاي مهندسي، اداري بودن نظام ارجاع كار مهندسي است كه تعهد لازم را براي طرفين ايجاد نمي‌كند. بنا داريم اصلاحات كلي در نظام ارجاع داشته باشيم كه به زودي ابلاغ مي‌شود. /

نظر شما