شناسهٔ خبر: 97523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

سه اقدام در حوزه املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان تهران

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اخذ سند کاداستری در زرد بند لواسان، رفع تصرف در کن سولقان و اخذ سند در اسلامشهر خبر داد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: سند کاداستری ۶۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی پلاک زردبند لواسان با برآورد ریالی متری ۱۰ میلیون تومان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن پس از تلاش همکارانم در حوزه املاک و حقوقی با برآورد ریالی نهایی ۶۵ هزار میلیارد ریال اخذ شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین با توجه به تصرفات صورت گرفته در حوزه کن سولقان، در اقدامی منسجم با هماهنگی یگان حفاظت اراضی، حوزه اجرای احکام، عوامل نیروی انتظامی و پلیس آگاهی طی هفته گذشته ۲۰۸ متر مربع از اراضی ملی در پلاک ثبتی ۲۱۰۷ فرعی از ۸۹۷ بخش ۱۰ اصلی واقع در کن سولقان پس از طرح دعوای حقوقی و اخذ دادنامه های قضایی توسط اداره حقوقی عملیات رفع تصرفات انجام شد که ارزش ریالی آن ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

محبت خواه همچنین از اخذ ۶۰۰ فقره سند تک برگ در شهرستان اسلامشهر به نام دولت (سازمان ملی) طی شهریور ماه خبر داد و گفت: تعداد سندهای اخذ شده در حوزه این شهرستان طی شش ماهه اخیر بالغ بر ۱۷۰۰ فقره سند بوده است.

وی در پایان اقدامات گسترده املاک و حقوقی را در راستای شعار مبارزه با فساد، حفظ بیت المال و صیانت از انفال عنوان کرد و گفت: عزم این اداره کل در حفظ بیت المال جدی است، به وظایف مان به درستی و با قدرت عمل می کنیم و خط قرمز ما مبارزه با زمین خوران است.