شناسهٔ خبر: 97537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع مشکل ساخت و سازهای خارج از محدوده شهرضا با تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی

شهرستان شهرضا رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: با تهیه و تصویب طرح تفصیلی عمده مشکلات شهروندان در زمینه ساخت و سازهای خارج از محدوده حل می‌شود.

غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص چگونگی رفع مشکل ساخت و سازهای خارج از محدوده شهرضا و وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی این شهر عنوان کرد: طرح جامع شهرضا در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۷ توسط استاندار اصفهان ابلاغ شده است.  

وی ادامه داد: مطابق با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۵ بند ۸-۶ می‌بایست فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط با اعلام عمومی و بهره‌گیری از کمک سازمان‌های مردم نهاد در شهر و استان نسبت به اطلاع‌رسانی و کنترل تفکیک‌ها و خرید و فروش غیرقانونی اراضی خارج از محدوده شهر اقدام کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا عنوان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز مطابق با این مصوبه موظف است گزارشات نوبه‌ای اقدامات انجام شده مربوط به این بند را به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال کند.  

وی با بیان اینکه تهیه طرح تفصیلی شهرضا در دستور کار قرار گرفته و شهرداری با جدیت در حال اقدام است اذعان داشت: از مقامات عالی استان دستورات ویژه‌ای در راستای تسریع این امر صادر شده و به گفته شهردار شهرضا، مشاور کار را در دست گرفته و دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

سبزواری با اشاره به اینکه با تهیه و تصویب طرح تفصیلی عمده مشکلات شهروندان در زمینه ساخت و سازهای خارج از محدوده حل می‌شود، گفت: پس از تهیه طرح و به منظور تصویب نهایی، کارگروه‌های کارشناسی را در استان با جدیت پیگیری می‌کنیم تا در کمترین بازه زمانی اقدامات لازم انجام شود.