شناسهٔ خبر: 9755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان فارس

آزمون ورود به حرفه مهندسان و كاردان های فنی ساختمان در تاريخ هاي ۱ و ۲ مرداد ماه (پنج شنبه و جمعه) در شيراز همزمان با سراسر كشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان فارس، مدير كل راه و شهرسازي استان فارس در حاشيه برگزاري اين آزمون در دانشگاه باهنر شيراز اعلام كرد: در اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، با شركت بیش از ۱۶۳ هزار نفر، آزمون ورود به حرفه براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي، كارداني و تجربي، ۱ و ۲ مرداد ماه در سراسر كشور برگزار ‌شد كه همزمان در استان فارس نيز شاهد رقابت بيش از ۱۱ هزار  نفر از مهندسان بوديم.

مدیر کل راه و شهرسازي در استان فارس ادامه داد: در اولين روز از برگزاري اين آزمون يعني روز پنج شنبه ۴۳۴۸ نفر از متقاضيان رشته هاي عمران گرايش نظارت، شهرسازي،ترافيك،معماري گرايش نظارت، نقشه برداري در نوبت صبح و ۲۱۲۱ نفر از مهندسان رشته های عمران و معماری گرایش اجرا در نوبت عصر به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند.

هوشنگ عشايري افزود: در دومين روز يعني جمعه متقاضيان رشته عمران گرايش محاسبات،معماري گرايش طراحي،تاسيسات برق و تاسيسات مكانيك در نوبت صبح و عصر به رقابت پرداختند.

عشايري با بيان اينكه در روزهاي برگزاري اين آزمون بيش از ۱۱ هزار  نفر در اين آزمون ها شركت كردند اظهار داشت : كل آزمون هاي تستي برادران و خواهران در دانشگاه فني شهيد باهنر شيراز برگزار گرديد.

وي در ادامه افزود: مجري اين آزمون سازمان سنجش آموزش كشور و كارفرما وزارت راه و شهرسازي است كه نظارت و حراست از اين آزمون در فارس را نيز اداره كل راه و شهرسازي استان بر عهده داشت.

عشايري در پايان تاكيد كرد: آزمون ورود به حرفه‌ كاردان‌هاي فني ساختمان براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار كارداني در رشته‌هاي هفتگانه ساختمان و آزمون تعيين صلاحيت حرفه‌اي معماران تجربي نيز به طور هماهنگ و همزمان در طي اين دو روز در سراسر كشور برگزار ‌‌شد.

گفتنی است آزمون ورود به حرفه مهندسان و كاردان‌هاي فني ساختمان و تعيين صلاحيت معماران تجربي در هفت رشته اصلي(عمران، معماري، شهرسازي، ترافيك، نقشه‌برداري، تاسيسات مكانيكي و تاسيسات برقي) جهت اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي در تاريخهاي اول و دوم مردادماه سال ۹۴ به طور همزمان و هماهنگ در سراسر كشور برگزار شد که دراين آزمون جمعاً ۱۶۳۴۸۳ نفر ثبت‌نام کردند كه از اين تعداد ۶۳۹۰۲ نفر در رشته عمران معادل ۳۹درصد، ۴۴۵۳۲ نفر آزمون در رشته معماري معادل ۲۷ درصد، ۱۹۴۹۹ نفر در رشته تاسيسات برقي معادل ۱۱ درصد، ۹۶۶۸ نفر در رشته تاسيسات مكانيكي معادل ۰۵/۰ درصد، ۳۰۳۹ نفر در رشته نقشه‌برداري،در رشته شهرسازي ۷۱۶نفر و ۲۹۹ نفر در رشته ترافيك كه اين سه رشته جمعاً كمتر از يك درصد از كل شركت‌كنندگان در آزمون را تشكيل مي دادند.

نظر شما