شناسهٔ خبر: 97552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰ پل بزرگ و کوچک حوزه راههای دیلم تنقیه و لایروبی شده است

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیلم محمد جوانبخت رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیلم : با توجه به نزدیکی فصل بارندگی بیش از ۸۰ پل بزرگ و کوچک حوزه راههای شهرستان دیلم تنقيه و لایروبی شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، محمد جوانبخت رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیلم : با توجه به نزدیکی فصل بارندگی بیش از ۸۰ پل بزرگ و کوچک حوزه راههای شهرستان دیلم تنقيه و لایروبی شده است .

وی افزود: هر ساله و در آستانه فصل بارندگی راهداری اقدام به تنقیه و لایروبی پل ها جهت دفع آب های سطحی و سیلاب ها مینماید که امسال نیز همکاران پر تلاش شهرستان اقدام به تنقیه و لایروبی ۸۰ پل بزرگ و کوچک با بیش از ۱۰۰ دهانه نموده اند تا مشکلی هنگام بارندگی برای عبور و مرور جاده ای بوجود نیاید.

 جوانبخت تصریح کرد: در شهریور ماه علاوه برتنقیه و لایروبی بستر پلها اقدامات دیگری از جمله آشکارسازی تقاطع دانشگاه آزاد با نصب ۲۰۰ عدد چشم گربه ای و ۶۰ عدد استوانه و ۳ عدد بشکه ایمنی انجام شده که نقش بسزایی در ایمنی این تقاطع دارد.

 رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیلم همچنین به پاکسازی حریم راه ها از نخاله ، درختچه و نیزارها اشاره کرد وگفت: در شهریور ماه مجموعا ۵۰۰ متر مربع پاکسازی حریم از نخاله و زباله ،۲۵ کیلومتر پاکسازی حریم از درختچه ها و نیزارها و ۲۰ کیلومتر نیز تسطيح بستر حریم راه و آبشستگی صورت گرفته است .

 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته  در این شهرستان برای ایمن سازی راه های شهرستان دیلم افزود : ما مجموعا ۲۵۰ کیلومتر راه شامل ۳۲ کیلومتر بزرگراه ، ۳۸ کیلومتر راه اصلی ۱۱۰ کیلومتر راه فرعی و ۷۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دیلم داریم که عوامل راهداری بصورت شبانه روزی در تلاشند این راهها همواره آماده تردد مردم باشند.

وی افزود : برای ایمن سازی محورهای ارتباطی شهرستان دیلم همچنین پاکسازی دهانه پلها و ایجاد هره های خاکی به تعداد ۸۰ عدد پل صورت گرفته و تعمیر و بازسازی گاردریل ، کردنه اسخی انجام گردیده است.

جوانبخت اضافه کرد  یکی از ماموریت های دیگر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دیلم کنترل ونظارت بر تردد ناوگان عمومی است که در شهریور ماه مجموعا ۴۷ دستگاه ناوگان باری و مسافری بصورت میدانی کنترل و مورد بازدید قرار گرفته اند.