شناسهٔ خبر: 97603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل ایلام عنوان کرد:

صدور ۷۲۵ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان ایلام 

جابه جایی بیش از 15 میلیون  تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از صدور ۷۲۵ عدد پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان از اول سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری ایلام)، حافظ علی حسینی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از صدور ۷۲۵ عدد پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان خبر داد و افزود: پروانه عبور بارهای ترافیکی مربوط به آن دسته از بارهایی است که ابعاد و وزن آنها بیش از حد استاندارد بوده و برای تردد در جاده ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته باشند.

وی افزود: سرعت، ساعت و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان‌های باری دارای بار ترافیکی قید می‌شود و راننده مکلف به رعایت آن است.

معاون حمل ونقل ایلام بیان کرد: تخلف این کامیون‌ها به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع و طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس‌راه استان در همه محور‌ها انجام می‌شود.

علی حسینی به تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری اشاره کرد و گفت: از اول سالجاری تاکنون بیش از ۳۲ مورد شناسایی و رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ کشف شده است.

وی یادآور شد: حمل و نقل بیش از ظرفیت مجاز، یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه‌های فراوان و تخریب جاده، احتمال وقوع تصادفات را برای کاربران جاده و خودروها نیز افزایش می‌دهد.