شناسهٔ خبر: 97606 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر سرعت گرفت؛

میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون؛ در حمل یکسره کالاهای اساسی از بندر چابهار/ سرعت حمل و نقل کالا و کاهش قیمت نهایی

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: به صورت میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون در بندر چابهار، کالاهای اساسی را به روش حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف در کشور منتقل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی در رابطه با آمار خروج کالاهای اساسی از بندر چابهار به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف، اظهار داشت: در راستای تاکیدات رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و برنامه‌ریزی گسترده در سازمان بنادر در خصوص کاهش رسوب کالاهای اساسی در بنادر کشور، با هماهنگی و تعاملات خوب صورت گرفته با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط به فرآیند تخلیه، توزین و خروج، کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر چابهار به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد حمل با میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون بارگیری و انتقال پیدا می‌کند. 

تخلیه و بارگیری ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار از ابتدای سال 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون؛ بیش از ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه و به مقاصد مصرف در شهرستان‌های کشور جابجا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳ فروند کشتی حامل ۲۰۰‌هزار تن گندم وارداتی در لنگرگاه بندر چابهار در انتظار تخلیه است، گفت: بعد از رفع مشکلات اسنادی توسط واردکنندگان، تخلیه صورت می‌گیرد و در عین حال ۲ فروند شناور حامل گندم و ذرت در اسکله‌های بندر شهید بهشتی چابهار با استانداردهای مطلوب درحال تخلیه است.

آقایی با تأکید بر اینکه حمل یکسره کالاهای اساسی از کشتی به مقاصد مصرف در کاهش قیمت نهایی و افزایش سرعت حمل و نقل کالا تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: این رویه باعث می‌شود تخلیه کالا در بندر انجام نشود و از کشتی به بازار هدف انتقال پیدا کند.

وی افزود: با توجه به حساسیت مقوله کالاهای اساسی، تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا در صورت تامین کامیون از طریق حمل یکسره از بندر چابهار، کالاهای اساسی از کشتی به مقاصد مصرف منتقل شود و خوشبختانه از ظرفیت مناسبی در این زمینه در بندر چابهار برخودار هستیم.

توسعه حمل و نقل استان و جلوگیری از انبارش غیرضروری کالا

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حمل یکسره کالاهای اساسی از کشتی به مقاصد مصرف موجب می‌شود تا ظرفیت «انبارش درجا» اشغال نشود و به صورت بیجا و غیرضروری شاهد اشغال ظرفیت‌های انبارش کالا در بنادر کشور نباشیم، عنوان کرد: علاوه بر این حمل یکسره کالا در توسعه حمل و نقل استان و تسهیل فرآیندها به همراه گروه‌های همکار ترخیص کالا در بندر، کمک شایانی می‌کند.