شناسهٔ خبر: 9769 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اولاند: رفت‌و‌آمد توریست‌های ایرانی و فرانسوی باید گسترش یابد

گفتگوي تلفني روحاني و اولاند/ اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه ناوگان هوايي

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بر تدوین یک نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران - پاریس تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در گفت و گوی تلفنی با "فرانسوا اولاند" رییس جمهوری فرانسه به امکانات و توانمندی‌های گسترده ایران و فرانسه برای گسترش همکاری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: طی ۱۰ سال گذشته فرصت‌های زیادی را دو کشور برای تعمیق و توسعه روابط از دست دادهاند و اکنون فرصت و زمان برای جبران گذشته فرا رسیده است.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به توافق هسته ای، پایبندی طرفین به انجام تعهداتشان را اصلی ترین عامل موفقیت در تداوم روند اجرایی مذاکرات دانست و گفت: اعضای گروه ۱+۵ ضروری است در خصوص اجرایی شدن گام های بعدی توافق هسته‌ای تلاش کنند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مسائل منطقه با رئیس جمهور فرانسه سخن گفت.

ایران و فرانسه می توانند در زمینه ناوگان هوایی همکاری داشته باشند

همچنین رییس جمهوری فرانسه در این گفت و گوی تلفنی با قدردانی از نقش دکتر روحانی در موفقیت مذاکرات هسته ای گفت: وزیر خارجه فرانسه با هدف تحکیم روابط تهران - پاریس و تدوین نقشه راه تعمیق روابط دوجانبه، راهی تهران می شود.

فرانسوا اولاند با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای اجرای عملی توافق هسته ای اظهارداشت: ما می توانیم در زمینه انرژی، نفت و ناوگان هوایی همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط میان مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: باید در کنار تقویت همکاریهای دانشگاهی دو کشور، زمینه رفت و آمد توریست های ایرانی و فرانسوی نیز گسترش یابد چرا که این موضوع نقش عمده ای در توسعه همکاریهای ایران و فرانسه خواهد داشت.

رییس جمهوری فرانسه همچنین درباره راه های سیاسی مبارزه با تروریست و داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اواخر خردادماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی ایران به دعوت از مسئولان فرانسه برای حضور در بزرگترین نمایشگاه صنعت هوانوردی جهان راهی پاریس شد؛ سفری که ما حصل آن دیدارهای دو جانبه وزیر راه و شهرسازی با همتایان خود و مدیران ارشد شرکت های هواپیمایی دنیا از جمله مدیر اجرایی ایرباس بود./

نظر شما