شناسهٔ خبر: 97707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای کاهش آمار تصادفات استان

جلسه ستاد راهبری تصادفات خراسان جنوبی.jpg استاندار خراسان جنوبی، دستگاه های اجرایی را به ارائه طرح هایی عملیاتی و توسعه فرهنگ ترافیک و رانندگی با هدف کاهش آمار تصادفات استان ملزم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)حمید ملانوری گفت: این جلسه به جهت بررسی علل تصادفات اخیر استان به طور ویژه برگزار شده و در صورت ضرورت و نیاز، ستاد راهبری به صورت مستمر تکرار می شود تا با بررسی علل تصادفات و ارائه راهکارها، برای کاهش آمار تصادفات چاره اندیشی کنیم. 

ملانوری با اشاره به عوامل مؤثر در بروز حوادث و سوانح جاده ای، گفت: برخی از تصادفات به جهت وجود مشکلات زیرساختی است که رفع آنها در قالب احداث باند دوم، رفع نقاط حادثه خیز و ...از وظایف ما در دستگاه های اجرایی می باشدکه تا کنون اقدامات بسیار ارزشمندی انجام پذیرفته و به همین علت مقرر شد جلسه  فوق العاده ستاد برای ارائه طرح های عملیاتی دستگاه های اجرایی برگزار شود.
وی با اشاره به این که بعضی از حوادث هم به دلیل مسایل فرهنگی رخ می دهد، متذکر شد: اینکه راننده در 2 کیلومتر بعد از مجتمع رفاهی و به علت خواب آلودگی تصادف می کند، نشان می دهد که او حاضر نشده دقایقی را توقف و استراحت نماید.

استاندار خراسان حنوبی  به یکی دیگر از تصادفات روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این که راننده بدون گواهینامه پشت ماشین نشسته وحادثه ای را رقم می زند، یا به خاطر سرعت زیاد در جاده ای که شرایط ایمنی مطلوبی دارد، واژگون می شود، نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ملانوری به نقش رسانه ها در این زمینه  اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید از ظرفیت هنرمندان، رسانه ها و صدا و سیما  و با ارائه طرح های ابتکاری برای فرهنگ سازی استفاده کنیم تا فرهنگ ترافیک و رانندگی را توسعه بدهیم.

اسداله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه گزارش کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان  را  ارائه  نمود که نشان از افزایش آمار تصادفات در محور های فرعی استان در 5 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و علل عمده آن را عدم توجه به جلو – واژگونی-تخطی از سرعت مطمئنه و ... دانست.
وی با اشاره به اهم اقدامات عملیاتی انجام شده در راستای ایمنی محور های استان گفت: همکاری دو جانبه نیروهای راهداری و پلیس راه  در بازدید های مستمر، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های

حمل و نقلی و گشت های مستقر در محور ها خصوصا در 30 کیلومتری ورودی شهرها  از جمله اقدامات عملیاتی میان مدت جهت  اثربخشی زودهتگام با هدف کاهش تصادفات بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: تکیه بر آموزش های فرهتگی از طریق رسانه ها و آموزش های مجازی و حضوری همکاران در روستاها بویژه برای موتورسیکلت ها جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی و اجرای شیب شیروانی، رفع نقاط پر حادثه و ... را نیز از جمله اقدامات این اداره کل  در برنامه های بلند مدت برای رسیدن به هدف کاهش تصادفات برشمرد.