شناسهٔ خبر: 9771 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح كرد؛

خريد واگن از سوئيس واقعيت ندارد / حجم زياد پروژه با بودجه اندك همخواني ندارد / مطالبات محلی، رویکردهای سیاسی و اطلاعات بي‌پایه سه دليل اصلي استيضاح وزير راه

حسین محمدزاده عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اينكه سه زمینه اصلی برای استیضاح وجود دارد، اول مطالبات محلی منطقه‌ای، دوم رویکردهای سیاسی و سومین دلیل اطلاعاتی است که پایه متقنی ندارد، گفت: برخی از نمایندگان به این موضوع توجه نمی‌کنند که وزارت راه ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد اما کل بودجه‌اش ۳ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي حسین محمدزاده با بیان اینکه توضیحات ارائه شده توسط آقای وزیر و معاونانش به سوالات مطرح شده،‌ جامع و کامل بود،‌به ايلنا گفت: استیضاح کنندگان ۲۴ محور مطرح کرده اند که در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران، حدود ۶ محور مطرح شد اما حتی یک مورد هم از منطق مناسبی برخوردار نبود.

وی با بیان اینکه قطعا مرزبندی های سیاسی هم در این استیضاح دیده می شود، گفت: سه زمینه اصلی برای استیضاح وجود دارد، مساله اول مطالبات محلی منطقه ای است، پایه دوم استیضاح رویکرد های سیاسی است و سومین دلیل استیضاح اطلاعاتی است که پایه متقنی ندارد.

محمدزاده افزود: گاهی اوقات داده هایی که به نمایندگان می رسد یا علیل است که پایه متقن ندارد و یا اینکه منبعث از خواسته ها و مطالبات محلی است.

این عضو کمسیون عمران ادامه داد:‌ فرض کنید در حوزه انتخابیه بنده یک راه روستایی وجود دارد که باید ساخته شود اما پروژه معلق است. من به عنوان نماینده نمی توانم بگویم فقط کار می خواهم و به من ربطی ندارد که منابع در کشور وجود دارد یا نه.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس به این موضوع توجه نمی کنند که این دستگاه اجرایی ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که کل بودجه اش ۳ هزار میلیارد تومان است و این دقیقا به معنای رشد کند فیزیکی پروژه هاست.

محمدزاده افزود:‌ با این گونه فشارها عدم عدالت در توسعه به وجود می آید و معتقدم با توجه به شرایط اقتصادی موجود باید اولویت سنجی کنیم وبه اولویت ها بها دهیم.

وی در مورد اطلاعات غلط برخی نمایندگان هم گفت: برای مثال در مورد خرید واگن از سوییس که یکی از محورهای استیضاح است و چند روز گذشته برخی از نمایندگان این موضوع را مطرح کردند حال  جالب اینجاست که اصلا چنین موضوعی واقعیت ندارد و کسی از سوییس واگن نخریده اما این تبدیل به یکی از محورهای استیضاح شده است.

نظر شما