شناسهٔ خبر: 97716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد :

قلع و قمع ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه گیلاوند دماوند

قلع و قمع مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از قلع و قمع ۱۱ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و به ارزش تقریبی ۳۳۰ میلیارد تومان در منطقه با ارزش گیلاوند در شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت : با همکاری و تلاش شبانه روزی یگان حفاظت اراضی وحوزه حقوقی اداره کل و همچنین همکاران راه و شهرسازی حوزه شرق استان ، تعامل با نیروهای قضایی ، انتظامی و دادستان پرتلاش شهرستان دماوند و از طرف دیگر با بهره‌گیری از توان تجمیعی همه نیروهای شهرستان دماوند در اجرای احکام صادره از مراجع قضایی ۲۲ هزار متر مربع از اراضی ملی روز گذشته رفع تصرف شده و به بیت‌المال اعاده شد.

وی افزود: دراین عملیات قلع و قمع، بیش از ۱۱ مورد ديواركشي ، ساخت و ساز مغازه و پارکینگ که به صورت غیرمجاز در اراضی دولتی انجام شده بود ، تخریب و رفع تصرف شد.

محبت‌خواه در تشریح روند مقابله با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز گفت: بی‌تردید صرفا تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیست، بلکه باید مقدمات و زیرساخت‌های متصل به دلایل اصلی ساخت و ساز رفع شود و پس از آن، راحت‌تر می‌توان با افرادی که از مسیر قانون منحرف شده‌اند، برخورد کرد که در این زمینه میزان اکیپ‌های گشت‌زنی را در شرق تهران و بالاخص در اراضی ارزشمند افزایش خواهیم داد.

وی افزود: شهرستان دماوند در مبارزه با ساخت‌و‌ساز غیرمجازاقدامات مثبت زیادی داشته است، اما تا زمان ایجاد زیرساخت های حمایتی و اصلاح برخی از قوانین، نمی‌توان یک طرفه به سمت اجرای قانون و تخریب رفت لذا در این زمینه حوزه حقوقی اداره کل با پی گیری و اجرای صدور احکام ، الزامات قانونی را فراهم می‌کند .

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای سیاست‌گذاری‌های دقیق بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای غیرمجاز در نطفه خفه شود.

محبت‌خواه گفت: در دور جدید مبارزه با فساد و زمین‌خواران قطعا با حمایت و همدلی همه دستگاه ها در کنار هم و توجه به مطالبات مردم در کنار اجرای دقیق و مقتدرانه قانون، در بحث مبارزه با پدیده شوم ساخت و ساز غیرمجاز نتایج مطلوبی به دست آورده‌ایم که به زودی در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز احکام صادره اجرایی شده و گزارش کار ارائه خواهد شد.