شناسهٔ خبر: 97724 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعلام کرد:

اجرای ۱۴ پروژه بازآفرینی شهری در ایلام/ سکونت ۱۶۸ هزار نفر در محلات هدف

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: درحال حاضر ۱۴ طرح بازآفرینی شهری محلات هدف دراستان ایلام با پیشرفت فیزیکی مختلف درحال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد. او با اشاره به این که در ۱۴ شهراستان ایلام (ایلام، آبدانان، ایوان، دره‌شهر، ارکوازملکشاهی، سرابله، مهران، دهلران، چوار، زرنه، لومار، دلگشا، آسمان آباد و بدره)  ۶هزار و ۳۲۸ هکتار فضای شهری وجود دارد، گفت: هزار و ۱۶۰ هکتار از این فضای شهری را بافت فرسوده و ۲۴۰ هکتار آن را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد.

او با بیان این که هزار و ۸۱۱ هکتار مساحت کل محلات هدف استان است و بیش از ۱۶۸ هزار نفر در این محلات ساکن‌اند، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۴ طرح بازآفرینی محلات هدف دراستان ایلام با پیشرفت فیزیکی مختلف درحال اجراست، ازمهم‌ترین پروژه‌ها دراین زمینه می‌توان به احداث مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی ایلام، احداث کتابخانه، پایگاه خدمات بهزیستی و مرکز بهداشت درمحله بان‌برز و مجتمع فرهنگی و هنری(برج هنر) درمحله سبزی‌آباد اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان این که محوطه‌سازی مرکز محله بان‌برز پروژه جدیدی است که در سال جاری آغاز شده است، تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه‌های تبصره ۱۸،۵۹ هزار میلیون ریال بوده و باقی اعتبارات هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته او در مجموع پروژه‌های روبنایی و زیربنایی در محدوده‌های هدف با زیربنای حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال در دست اجراست.

بهادری همچنین از تکمیل هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تکمیل خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر شامل ۲۳ پروژه نیز در دست اجراست.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفتنی است شهر ایلام هزار و ۸۵۰ هکتار مساحت دارد که ۳۳ درصد آن را محلات هدف تشکیل می‌دهد.