شناسهٔ خبر: 9780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دیگر شهرها ؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردانان فنی و معماران تجربی در هرمزگان و خراسان رضوی برگزار شد

آزمون اولين نوبت سالانه آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردانان فنی و معماران تجربی سال ۱۳۹۴ در استان هرمزگان و همچنین خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی هرمزگان، اين آزمون همزمان با سراسر كشور از صبح پنج شنبه آغاز و تا جمعه ادامه داشته است.

فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در بازدید از برگزاری این آزمون گفت: امسال دو هزار و ۵۸۲ نفر از مهندسان، ۶۷ نفر كاردان فني و ۱۲ نفر معمار تجربي در اين آزمون شرکت داشته اند. 
وی در ادامه بیان کرد: در اين آزمون مهندساني كه سه سال از زمان فارغ التحصيلي آنان گذشته و كارداناني كه پنج سال از زمان دريافت مدرك تحصليي آن گذشته در هفت رشته عمران، معماري، شهرسازي، مكانيك، ترافيك، برق و نقشه برداري شرکت کرده اند.

دستوان در این خصوص بیان کرد: مفاد اين آزمون مباحث بيست و دو گانه مقررات ملي ساختمان است كه مهندسان پس از پذيرفته شدن در اين آزمون مي توانند پروانه اشتغال به كار از اداره كل راه و شهرسازي استان دريافت کرده و رسما وارد حرفه مهندسي شوند.
دستوان همچنین گفت: براي افراديكه در اين آزمون 
۵۰ درصد نمره حد نصاب را كسب كنند پس از ارايه سوابق حرفه اي و مدارك لازم پروانه اشتغال به كار صادر مي شود.


محمد حسن قانع رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌ های نوین ساخت اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی نیز در خبری دیگر از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ های فنی ساختمان و تعيين صلاحيت حرفه اي معماران تجربي در روزهاي پنجشنبه و جمعه( يكم و دوم مردادماه ۹۴)به طور همزمان در سراسر کشور خبر داد.

وی   با بیان این مطلب گفت : در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان آذر ماه امسال همزمان با سراسرکشور در استان خراسان رضوی برگزار می‌ شود.

وی در ادامه در خصوص رشته‌ های آزمون بیان کرد: رشته‌ های معماری (نظارت،طراحی و اجرا)، شهرسازی، عمران (نظارت ، اجراو محاسبات)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه۳) و همچنین آزمون‌ های حرفه‌ ای کاردان‌ های فنی ساختمان در رشته‌ های معماری، عمران، مکانیک، برق، نقشه‌ برداری و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی (پایه۳) و آزمون‌ های تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی برگزار می‌ شوند.

قانع در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سابقه کار حرفه‌ ای مورد نیاز برای این آزمون برابر ماده ۵ آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان بوده و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۴ است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید مطابق با ضوابط و مقررات با وی برخورد خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌ های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ثبت نام مهندسان در این آزمون بیان کرد: ثبت‌ نام این آزمون‌ ها به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است.

قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار خواهد شد.
وي با اشاره به حضور ۱۰ هزار و ۸۶۳ نفر مهندس، کاردان فنی و معمار تجربی در دو آزمون حرفه ای و تعیین صلاحیت تأکید کرد: بی شک نیروهای تمام بخش ها و رشته های دخیل در امر ساخت و ساز باید مورد ارزیابی، نظارت و تعیین صلاحیت قرار گیرند تا بدین طریق بتوان از افزایش سطح کیفی اجرای پروژه های عمرانی در استان اطمینان پیدا کرد./

نظر شما