شناسهٔ خبر: 97801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

تأمین ایمنی جاده ها اولویت راهداری در همدان است

 صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تأمین ایمنی جاده ها را مهمترین اولویت این اداره کل بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد در پنجمین نشست کمیسیون مدیریت اجرای ایمنی حمل و نقل استان اظهار داشت: با وجود تنگناهای مالی و بودجه، اولویت وظایف ما مربوط به ارتقای سطح ایمنی است.

وی در این نشست گزارشی تحلیلی از کنترل و نظارت بر نکات ایمنی در محور‌های مواصلاتی از طریق این اداره کل شامل آمارهایی در مورد دارا بودن و یا نداشتن ایمنی وسایل نقلیه سنگین در بازده زمانی مورد نظر، دارا بودن و یا عدم وجود سند کامل حمل هرگونه محموله ، انواع برخورد با شرکتهای متخلف، رفع نقص و ایرادهای ایمنی در وسایل حمل و نقل مواد خطرناک جاده ای استان، عدم تردد شبانه وسایط نقلیه حمل مواد خطرناک در جاده‌های استان، مشخص کردن مکانهایی برای پارک وسایل حمل مواد خطرناک در استان و چک کردن مخازن وسایل حمل و نقل مواد خطرناک بیان کرد.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین به مجموعه اقدامات این اداره کل در نیمه نخست امسال برای جلوگیری و کاهش حوادث جاده ای اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع کلاه بین موتورسواران روستاهای حاشیه جاده ها، کنترل اوزان و ابعاد وانت بار ها و ادوات کشاورزی و آشکارسازی علائم مورد نیاز از جمله اقدامات بوده است.

صادقی راد ادامه داد: همچنین در قسمت آموزش بدو خدمت و ضمن خدمت رانندگان تاکنون ۱۷ آزمون برای رانندگان بخش مسافری و کالا و ترانزیت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده است.

این مسئول اضافه کرد: از طرف دیگر چندین دوره آموزشی برای مدیران فنی و اقدامات بسیاری در حوزه راهداری برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان یادآور شد: در راستای کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیرمجاز، سامانه های کنترل سرعت این اداره کل در کنار گشتهای جاده‌ای پلیس راه استان از جمله فعالیت های نظارتی انجام شده توسط این اداره کل است.