شناسهٔ خبر: 97807 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

اکثر نقاط کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهند داشت/ بارش خفیف باران در روز یکشنبه در مازندران، گلستان و خراسان شمالی

دماوند- آسمان- نیمه ابری- هوا- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه طی ۵ روز آینده در اکثر نقاط کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش بینی می شود، گفت: روز یکشنبه مناطقی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش خفیف باران خواهند داشت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وهفتم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده در اکثر نقاط کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش بینی می‌شود. در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی  و اردبیل بارش‌های پراکنده، رگبار و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی افزود: روز یکشنبه مناطقی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش خفیف باران خواهند داشت. از امروز در ارتفاعات استان هرمزگان و از فردا تا چهارشنبه در جنوب کرمان و سیستان بلوچستان در ساعات بعدازظهر گاهی بارش پراکنده همراه با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

رفیعی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای نوار شمالی انتظار بارش پراکنده باران را خواهیم داشت. دریای خزر از امروز تا فردا مواج و متلاطم خواهد بود. تهران امروز آسمانی صاف خواهد داشت. حداکثر دمای تهران امروز ۳۳ درجه خواهد بود و حداقل دما نیز ۲۱ درجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شهرکرد و پس از آن زنجان، ارومیه و همدان خنک‌ترین دما را به خود اختصاص دادند و روز گذشته، گرم‌ترین مرکز استان اهواز با ۴۳ درجه و سپس قم با ۳۳ درجه و سپس زاهدان، یزد و بندرعباس با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گزارش شده‌اند.