شناسهٔ خبر: 97818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

نگهداری ۵۶۰۰ پل و ابنیه فنی در استان اردبیل

پل و ابنیه فنی.jpg رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۵ هزارو ۶۰۰ دستگاه پل و ابنیه فنی با تلاش مستمر راهداران نگهداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، آیدین هاشمی در بازدید از عملیات اجرای پروژه پل عنبرلوی شهرستان پارس‌آباد، از پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه خبر داد.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه‌راهی ضمن اتصال شهر پارس‌آباد، روستاهای محمودآباد طالقانی، تکله‌کندی و عباس‌آباد را نیز به مغانسر متصل می‌کند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: به‌خاطر تصادفات زیاد در محل مذکور از سال ۹۸، تعریض زهکش به‌ طول ۱۰ متر، به ارتفاع ۴ متر و به دهانه ۵ متر و همچنین اصلاح واریانت جدید به طول ۲۰۰ متر، به عمق ۳ متر و به عرض ۱۲ متر اجرا شده است..

هاشمی اجرای شمع‌ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه به طول ۷۰ متر و به ارتفاع ۵ متر یادآور شد و خاطرنشان کرد: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر در حال انجام است و تاکنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن ۱۲ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

وی در خصوص آخرین اقدامات در تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه ها نیز افزود: عملیات تعمیر پل های بزرگ جوراب در محور اردبیل نیر سامیان در محور اردبیل سه راهی صحرا دوشانلو در محور مشکین شهر اهر گرده در مسیر کارخانه سیمان شهرستان نمین و تکمیل پل روستایی کمر به گاو درحال اجراست.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه اعتبار تعمیرات این پل های بزرگ از محل اعتبارات ملی تامین و تاکنون ۸ میلیارد تومان هزینه شده گفت: تعمیرات ابنیه فنی شهرستان گرمی و پل آق چای در محور اردبیل آستارا نیز مرحله مناقصه را سپری می کنند.

هاشمی راهداران پرتلاش استان اردبیل در کنار سایر اقدامات نسبت به نگهداری و تعمیرات اقدام می کنند که در این راستا عملیات تعمیر، تطویل آب چکان ها، اجرای غلاف بتنی در پایه پل ها، اصلاح قسمت های صدمه دیده، اجرای نرده و قرنیز پل ها انجام شده است.

وی اجرای پروژه ورودی و تقاطع غیر همسطح جدید شهرستان نمین را از دیگر طرح های مهم حوزه ابنیه راههای استان اردبیل عنوان کرد و گفت: پروژه ورودی و تقاطع غیر همسطح نمین شامل ۸۲۵ متر راهسازی طرفین پل- ۲۱ متر پل با دهانه ۱۰ متری -  ۳۰ هزار مترمکعب خاک برداری،مصالح زیرسازی و بتن ریزی است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: این پروژه مهم باهدف ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور اجرا می شود.