شناسهٔ خبر: 97824 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران:

کتاب «مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری» منتشر شد

محسن عبادی کتاب « مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری» به عنوان اولین زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کتاب « مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری» به عنوان اولین زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به صورت منقح و به‌ روز با همت دفتر امور حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران و با همکاری معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری منتشر شد. 

محسن عبادی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیحاتی در خصوص چگونگی انتشار کتاب مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری ارایه کرد و گفت: به موجب قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب سال ۱۳۸۹، دستگاه‌های اجرایی موظفند قوانین و مقررات حوزه خود را تنقیح کنند، این وظیفه قانونی ۱۰ سال در شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام نشده بود اما در زمان مدیریت جدید این دفتر، با حمایت‌های مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و نیز  اخلاقی معاونت توسعه و مدیریت منابع شرکت، کار تنقیح قوانین و مقررات حوزه بازآفرینی شهری انجام شد.

عبادی با اشاره به این که طی ۱۱۵ سال قانونگذاری در کشور، قوانین و مقررات زیادی در حوزه بازآفرینی شهری به تصویب رسیده است، گفت: با تنقیح قوانین و مقررات در حوزه بازآفرینی شهری، آخرین اراده قانونگذار در حوزه بازآفرینی به زیور طبع آراسته شد.

او به اهمیت تنقیح قوانین اشاره کرد و گفت: تنقیح قوانین و مقررات در امور قضائی نیز بسیار مهم است و چنانچه شخصی مسلط به قوانین منقح نباشد ممکن است با استناد به قوانین قدیمی موجبات ضرر و زیان شرکت متبوع را فراهم آورد.

او با بیان این که چاپ این مجموعه اقدام بسیار مهمی است که در شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است، تصریح کرد: این مجموعه را برای تمام مدیران کل راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم تا در حوزه بازآفرینی شهری به کار گرفته شود. همچنین برای همه مدیران محترم و اعضای محترم هیات مدیره شرکت متبوع ارسال شده است و تمام کارشناسان شرکت برای آگاهی از قوانین و مقررات بازآفرینی شهری باید به این کتاب تسلط پیدا کنند تا بتوانند از منافع شرکت و مردم دفاع کنند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، او افزود: از آن جا که تعداد قوانین و مقررات در حوزه بازآفرینی بسیار زیاد است با استفاده از کلید واژه‌هایی این قوانین و مقررات را پیدا کرده و بعد از جمع‌آوری، قوانین مورد بررسی قرار گرفتند، در مرحله بعد تاثیر و تاثر قوانین نسبت به یکدیگر بررسی شد، تقدم و تاخر قوانین نیز از دیگر مواردی است که در تنقیح به آن پرداخته می‌شود. در مجموع روند کار سخت اما بسیار ضروری بود. چاپ کتاب توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شد و دوستان ما در معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات همکاری بسیار خوبی با ما داشتند.