شناسهٔ خبر: 97832 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل:

تلاش می کنیم پروژه کمربندی بیله سوار تا پایان امسال افتتاح شود

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روند احداث کمربندی غربی زاهدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های مهم در حال انجام در حوزه راهداری گفت: یکی از این پروژه‌های مهم پروژه کمربندی بیله سوار است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال افتتاح شود.

کلیم اله وثوقـی، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره پروژه‌های مهم حوزه راهداری گفت: یکی از این پروژه‌های مهم پروژه کمربندی بیله سوار است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال افتتاح شود. پروژه کمربندی بیله سوار از میدان مرزداران تا میدان شهریار ادامه دارد و در کیلومتر‌های مختلف با رعایت اصول راهسازی، خاکبرداری و خاکریزی‌ها مطابق نقشه‌های اجرائی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکمیل کمربندی بیله سوار به جهت قرار گرفتن در مسیر گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار و تردد روزانه چند صد دستگاه خودرو‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل ضروری است گفت: عملیات اجرائی این پروژه به طول ۴ کیلومتر آغاز شده و تاکنون ۱.۸ کیلومتر آن بهسازی شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه برای اجرای این مهم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود، گفت: این پروژه مهم در ادامه لایه‌های روسازی در عرض مناسب که بیشتر از عرض فعلی خواهد بود اجرا شده و نهایتا با اجرای دو لایه آسفالت در عرض استاندارد جاده اصلی، کیفیت سرویس و سازه جاده در حد مطلوب خواهد بود.

وثوقی با اشاره به اجرای پروژه پل عنبرلو در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر که پیشرفت ۷۰ درصدی دارد را از دیگر پروژه‌های مهم راهداری دانست وخاطرنشان کرد: پروژه پل عنبرلو در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه‌راهی ضمن اتصال شهر پارس‌آباد، روستا‌های محمودآباد طالقانی، تکله‌کندی و عباس‌آباد را نیز به مغانسر متصل می‌کند.

وی با اشاره به اجرای شمع‌ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه به طول ۷۰ متر و به ارتفاع ۵ متر خاطرنشان کرد: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر در حال انجام است که تاکنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن ۱۲ هزار میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل آن جهت افتتاح در هفته دولت سال جاری مبلغ ۱۰ هزار میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص اجرای پروژه زیرگذر ورودی جدید نمین که با هدف تردد آسان به شهر و کاهش مسافت و ایمن‌سازی عبور و مرور درحال انجام است تصریح کرد: عملیات آزادسازی زمین‌های واقع شده در محدوده پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان انجام  شده و قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جهت احداث آن منعقد شده است.

وثوقی با بیان اینکه با تزریق اعتبار حدود شش و نیم میلیارد تومان  تا پایان سال مالی یعنی تا تیرماه سال ۱۴۰۱ لازم است تا پروژه به اتمام برسد، اظهار امیدواری کرد: با اتمام عملیات آسفالت راه انحرافی در چند روز آتی جریان ترافیک به مسیر انحرافی هدایت خواهد شد و در نظر است تا آبان ماه سال جاری با احداث زیرگذر، جریان ترافیک به مسیر اصلی برگردد.

دبیر کمیسیون  ایمنی حمل و نقل استان اردبیل اجرای پروژه ۱۳ کیلومتری مسیر هشجین به سرچم را یادآور شد و گفت: از این میزان ۶ کیلومتر توسط اداره کل راهداری به‌صورت امانی درحال اجراست و مابقی نیز توسط پیمانکار تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح ۲۱ پروژه راهداری وحمل ونقل جاده ای با اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد ریال در هفته دولت گفت: این پروژه ها شامل ۵۸ کیلومتر لکه گیری،روکش آسفالت بهسازی راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی – حذف و اصلاح ۳ نقطه حادثه خیز – احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ساوالان در محور اهر مشکین شهر و ایجاد سیستم های روشنایی نقطه‌ای در تقاطع قره آغاج انگوت و سه راهی فرودگاه پارس آباد است.