شناسهٔ خبر: 97856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح جداسازی مسیر رفت و برگشت گردنه اسدآباد با هدف کاهش تصادفات

کرمانشاه - نصب نیوجرسی گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر یکی از محور‌های مهم ترانزیتی غرب کشور و از مناطق حادثه خیز استان همدان و کشور به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، اخیرا به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با هدف کاهش تصادفات و ایمن سازی این گردنه، طرح جداسازی مسیر رفت و برگشت و انتقال روشنایی به وسط جاده در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان به عنوان یکی از کریدور‌های غرب به مرکز و شمال کشور بسیاری از خودرو‌های سبک و سنگین از این مسیر در حال تردد هستند و این محور یکی از مهمترین محور‌های استان همدان و غرب کشور به شمار می‌رود که ایمن سازی محور فوق ضرورت دارد.

از سال گذشته طرح جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه اسدآباد با نیوجرسی از راهدارخانه به سمت همدان به طول ۱۴ کیلومتر آغاز و در این طرح در مرحله اول یک مسیر به طول پنج و نیم کیلومتر انجام شد.

در ادامه طرح مرحله دوم، نصب نیوجرسی به سمت شهر اسدآباد به طول هشت کیلومتر از چند روز پیش آغاز شده و به صورت همزمان بحث روشنایی و انتقال روشنایی بر روی نیوجرسی و حفاظ‌های بُتونی در حال انجام است.

در حال حاضر با اجرای ۵.۵ کیلومتر از فاز نخست طرح جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه بر اساس گزارش‌ها و آمار‌ها میزان تصادفات رخ به رخ و تصادفات جاده‌ای در این میزان مسیر کاهش داشته که قطعا با اتمام کامل طرح میزان آمار تصادفات در گردنه کاهش دوچندان می‌ شود.