شناسهٔ خبر: 9791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت دو میلیون تردد در تعطيلات عيد فطر خراسان رضوی

ترافيك در جاده ها سرپرست اداره مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی از ثبت حدود دو میلیون تردد از سوی ۹۲ دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان خراسان رضوی در چهار روز تعطیلات منتهی به عید فطر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی، علی زائرزاده افزود: از این میزان در چهار روز تعطیلات منتهی به عید فطر امسال یعنی از ۲۵ تا ۲۸ تیرماه، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد مربوط به سواری و وانت، ۱۱۰ هزار تردد مربوط به مینی بوس و کامیونت، ۶۰ هزار تردد مربوط به کامیون دو و سه محور، ۵۱ هزار تردد مربوط به تریلی و ۲۴ هزار تردد مربوط به اتوبوس بوده است.

وی همچنین از ثبت بیش از هشت هزار تخلف سرعت غیرمجاز در دو محور استان خراسان رضوی در تعطیلات منتهی به عید فطر خبر داد. و افزود: ۱۶ دوربین ثابت ثبت سرعت در محورهای مشهد- قوچان و برعکس و مشهد- تربت حیدریه و برعکس وجود دارد که در چهار روز تعطیلات منتهی به عید فطر، در مجموع ۹۲۴ هزار و ۱۴۵ وسیله نقلیه از مقابل این دوربین ها تردد داشته اند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، هشت هزار و ۳۱ تخلف سرعت غیرمجاز شامل سه هزار و ۷۵۳ تخلف سرعت لحظه ای و چهار هزار و ۲۷۸ تخلف سرعت متوسط غیر مجاز، همراه با تصاویر خودرو و پلاک آن از طریق این ۱۶دوربین در این دو محور ثبت و برای اعمال قانون به اجرائیات پلیس راهور کشور ارسال شده است.

مرمت، لكه گيري، تسطيح و رگلاژ محورهاي روستايي شهرستان فريمان

مهدي صنوبري رئيس اداره راه و شهرسازي فريمان در خبری دیگر از مرمت، لكه گيري، تسطيح و رگلاژ محورهاي روستايي این شهرستان خبر داد و گفت: يكي از اولويت‌ هاي امسال نيز ادامه آسفالت، هسازي و لكه‌ گيري جاده‌ هاي اصلي، فرعي و روستايي است.

وي  درباره فصل كاري و اجراي پروژه‌ هاي مختلف گفت: از ابتداي امسال تا كنون بيش از ۱۰۰ كيلومتر از راه هاي روستايي آسفالته خط‌ كشي شده و اعتبار لازم نيز از محل اعتبارات ملي تأمين شده است.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان فريمان همچنین ازنصب یکهزار عدد تابلو و علائم ايمني در راستاي ایمن سازی، تعويض و رنگ‌آميزي تابلو ها و علائم راهنمايي و رانندگي در مسيرهاي مختلف خبر داد و گفت: با توجه به شروع تعطيلات تابستاني اكيپ‌ هاي مختلف ما اعم از مرمت، بهسازي، لكه‌گيري و زيباسازي تابلوها فعال شدند تا نواقصات برطرف شود.

صنوبري درباره لكه‌ گيري و روكش آسفالت محور اسد آباد به طول دو كيلومتر نیز افزود: در محورهاي حوزه استحفاظي نيز سعي و تلاش مان بر اين است تا بتوانيم با انجام تعريض و يا بهسازي جاده زمينه تردد راحت هموطنان را فراهم آوريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره مزاياي اجراي اين عمليات گفت: افزايش ايمني، كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ اي و ايجاد ترافيك روان از مزاياي اجراي اين طرح است.

وي درباره عمليات اجرايي ترميم، بازسازي و بهسازي چهار هزار مترمكعب محورهاي روستايي كه بر اثر جاري شدن سيلاب ها تخريب شده بود، گفت: تسطيح و رگلاژ محورهاي روستايي به طول ۱۵۰ كيلومتر، بازگشايي محورهاي اصلي روستايي به طول ۳۰۰ كيلومتر، جمع آوري ۱۵۰ عدد لاشه حيوانات و شست و شوي يك هزارو ۵۰۰ عدد از علائم در سطح حوزه استحفاظي از ديگر اقدامات انجام شده اين اداره به شمار می رود.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان فريمان با بيان اينكه مهم‌ ترين زيرساخت توسعه، راه است و مهم‌ترين ويژگي راه ايمني آن و مشخصه مهم ايمني نگهداري راه به نحو مطلوب است، اظهار کرد: از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري، ۲۰ كيلومتر از راه هاي شوسه اي روستايي سطح حوزه استحفاظي شهرستان فريمان را مرمت و شن ریزی كرده ايم.

وي درباره اهميت ايمني راه ها از رفع تجاوز برخي محورهاي ارتباطي حوزه شهرستان خبر داد و گفت: باهدف ارتقای ايمني مسير، ۱۷ مورد اخطار برای رفع تجاوز در محورهاي حوزه استحفاظي به ثبت رسيده است و ۱۰ مورد فعاليت هاي تبليغي در این محورها جمع آوري شده است. /

نظر شما