شناسهٔ خبر: 97927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت شرکت عمران شهر جدید پرند و اجرای بنیاد فرهنگی هنری رودکی انجام می‌شود؛

برگزاری تعزیه ملی " سوگ یار " با اساتید برجسته کشوری در شهر پرند

تعزیه در آستانه اربعین حسینی تعزیه ملی سوگ یار با حضور مسئولان شهر پرند و شهرستان رباط‌کریم و شهروندان در شهر پرند اجرا شد و تا ۱۰ شب ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در آستانه اربعین حسینی تعزیه ملی سوگ یار با حضور مسئولان شهر پرند و شهرستان رباط‌کریم و شهروندان در شهر پرند اجرا شد. و تا ۱۰ شب ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند،  اولین اجرای تعزیه ملی  " سوگ یار " با حضور فرماندار محترم شهرستان رباط کریم جناب آقای نظام ملک شاهی و  دکتر محسن وطن‌خواهی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند ، اعضای هیأت مدیره،  سایر مسئولان، مدیران و خانواده کارکنان شرکت عمران و شهروندان پرندی عاشق اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

محسن وطن خواهی در حاشیه اجرای تعزیه سوگ یار اظهارکرد: این اجرا اولین اجرای تعزیه ملی در سطح کشور با حضور اساتید برجسته و هنرمندان کشوری و بازیگران ، ادوات و تجهیزات و سوارکاران اسب و کاروان شترها با موضوع دشت کربلا و شهادت امام حسین (ع) صحنه آرایی و اجرا شد و تماشاگران با دیدن این اجرای فاخر بر مظلومیت سالار شهدا گریستند.

وی افزود: شرکت در برنامه های فرهنگی ومناسبتی و تعظیم شعائر اسلامی و مذهبی کارهای فرهنگی متناسب و در سطح ملی برای شهروندان در شهر پرند اجرا کرده است و در همین راستا ایجاد بستر و مکان های اختصاصی برای امور فرهنگی در دستور کار شرکت عمران می باشد که برخی از آنها در دست‌ اقدام است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند عنوان کرد: در کارهای امور فرهنگی و هنری ، تعزیه خوانی و اجرای نمایش های مذهبی نیاز به مکان های خاص و تکیه دارد و این کمبود مکان در کارهای فرهنگی احساس می شود که ان شاءالله شرکت عمران فضایی را تحت همین عنوان تهیه و تجهیز خواهد کرد تا بتوان چنین برنامه های مذهبی را برای شهروندان اجرا کرد.

گفتنی است تعزیه ملی «سوگ یار» از 27 شهریور تا 5 مهر در شهر جدید پرند به صورت رایگان برای عموم شهروندان فهیم و هنردوست پرند اجرا می‌شود.

طی این 10 شب و در آستانه اربعین حسینی، تعزیه‌های شهادت حرّابن یزید ریاحی و حضرت عباس (ع) با حضور اساتید تعزیه‌خوانی، در شهر جدید پرند، فاز چهار، روبروی شرکت عمران پرند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

برگزاری این رویداد با حضور 250 نفر عوامل اجرایی ، ادوات جنگی سنتی ، کاروان شتر و اسب است و این رویداد به همت شرکت عمران شهر جدید پرند و اجرای بنیاد فرهنگی هنری رودکی صورت می‌گیرد.