شناسهٔ خبر: 97928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام اعلام کرد:

آمادگی زیر ساخت های پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی برای بازگشت زائران اربعین حسینی

پایانه مرزی.jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از آمادگی کامل پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی برای بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: با عنایت به پیشرو بودن کنگره عظیم اربعین در ایام آتی،تمهیدات لازم برای بازگشت زائران در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی انجام شده است .

وی افزود: برگزاری همایش اربعین و خدمت رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان،همواره از افتخارات بی دلیل استان ایلام به عنوان سرزمین خادمین زوار حضرت ابا عبدالله حسین (ع) است.

دلخواه با اشاره به آمادگی پایانه مرزی برای بازگشت زائران گفت: تعداد ۹۶ گیت گذرنامه درپایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی تجهیز  و فعال هستند و زائران برای ورود به کشور مشکلی نخواهند داشت .

وی عنوان کرد: ۵ دستگاه آب سردکن و بیش از۵۰۰  چشمه سرویس بهداشتی و سایر امکانات خدماتی برای زائران فراهم شده است. 

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام یادآور شد: جلساتی با انجمن های صنفی و مدیران شرکت های حمل‌ونقل مسافر در راستای تاکیدات لازم بر ناوگان حمل ونقل اتوبوسی و جابجایی مسافران برگزار شده است. 

وی همچنین ازآمادگی  عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در زمان بازگشت اشاره کرد و گفت: تمام محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی ایمن سازی و اقداماتی نظیرنصب تابلو های اخباری و اطلاعاتی ، روکش آسفالت و  خط کشی، ایمن سازی پرتگاهها و روشنایی محورهای منتهی به مرز مهران انجام شده و  بیش از  ۱۵ اکیپ ثابت و سیار راهداری در جاده ها مستقر و به زائران خدمت رسانی خواهند کرد .