شناسهٔ خبر: 97960 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک در خراسان جنوبی و منطقه زابل/ رگبار ، رعد و برق و وزش باد موقتی در استان‌‌های ساحلی خزر

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر از خیزش گردوخاک در خراسان جنوبی و منطقه زابل خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سی‌ام شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

وی افزود: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام استقرار دارد و امروز در استان‌‌های ساحلی خزر و از جمله گیلان، مازندران و گلستان و  خراسان شمالی رگبار ، رعد و برق و وزش باد موقتی پیش بینی می‌شود.

رفیعی گفت: از رو پنجشنبه تا شنبه در استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از شمال غرب کشور از جمله در استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان های غربی و شرقی همین شرایط رخ می‌دهد و رعد و برق و رگبار و وزش باد خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا  وزش باد شدید در مناطق شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل رخ می‌دهد و در ۵ روز آینده در هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اوایل شب رگبار و وزش بادژیش بینی می‌شود.  درروزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای عمان و خلیج فارس متلاطم خواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد: آسمان تهران صاف خواهد بود و حداکثر دما ۳۳ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۲ درجه خواهد بود و خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر بوده است.