شناسهٔ خبر: 97966 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان فارس خبر داد:

برقراری پروازهای اربعين از فرودگاه شيراز

مسافران در فرودگاه شیراز مديرکل فرودگاه‌های استان فارس از برقراری پروازهای اربعين از فرودگاه بين المللی شيراز و ميزبانی حدود دو هزار زائر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقائی در جلسه هماهنگی برقراری پروازهای اربعین بر اهمیت پروازهای عتبات و ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران تاکید کرد و گفت: تمامی عوامل فرودگاهی بایستی با بهره گیری از حداکثر توان و امکانات در جهت ارائه و تسهیل خدمات به زائران گام بردارند.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس افزود: طبق مجوز سازمان هواپیمایی کشوری و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، با انجام ۲۰ پرواز رفت و برگشت، حدود ۲ هزار زائر از طریق فرودگاه بین‌المللی شیراز در بازه زمانی ۳۰ شهریور تا ۸ مهرماه سال جاری در مسیر شیراز-نجف و بالعکس اعزام و پذیرش می‌شوند.

کریم آقائی با اشاره به اینکه همه پروازها توسط شرکت هواپیمایی کاسپین انجام می‌شوند، افزود: اولین پرواز ۱۵ دقیقه بامداد چهارشنبه ۳۱ شهریور، فرودگاه شیراز را به مقصد نجف ترک می‌کند.

 در ادامه مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در خصوص شرایط اعزام مسافران به عتبات بیان داشت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فقط زائرانی که دو دوز واکسن تزریق کرده و در سایت سماح ثبت نام کردند، امکان اعزام دارند.

 وی تاکید کرد: داشتن ویزای عراق و تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز از دیگر شرایط اعزام زائران می باشد.

به گزارش روابط عمومي فرودگاه‌های استان فارس؛ این جلسه با حضور مدیرکل حج و زیارت استان فارس، مدیر امور زائرین استانداری فارس، فرماندهی پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی، نمایندگان ارگانها و نهادهای مستقر در فرودگاه شیراز برگزار شد.