شناسهٔ خبر: 97968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۹ میلیارد تومان برای ترمیم و لایروبی پُل‌های استان بوشهر نیاز است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و لایروبی پُل‌های این استان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و لایروبی پُل‌های این استان نیاز است.

سید حمید رضا علم  افزود: از این میزان اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم و بازسازی پُل‌هاو ۹ میلیارد تومان نیز برای لایروبی ۲ پُل کُلُل و مُوند نیاز است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۹ هزار و ۵۱۲ دستگاه پُل شامل ۱۴هزار و ۲۳۴ دهانه، ۱۲ تونل و ۱۷ آب‌نما در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد ۱۳۸ پل بعنوان پل ترافیکی شناخته می‌شود.

علم اظهار کرد: شرایط اقلیمی، دست‌کاری رودخانه‌ها در بالا دست و بی‌توجهی ماشین‌های سنگین نسبت به تناژ بار حمل شده امروز باعث شده بیشتر پُل‌های استان استحکام لازم را نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به خرابی‌های پُل‌های استان و وقوع بارش‌های رگباری در فصل پائیز و زمستان نیاز است اعتبار ویژه‌ای برای ترمیم و بازسازی پُل‌های استان بوشهر اختصاص یابد.

علم با اشاره به ضرورت بازسازی تعدادی از پلُ‌های روستایی گفت: در زمان حاضر پُل کُلُل و پُل مُوند (برگشت) با توجه به رسوبات زیاد نیاز به لایروبی دارند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به بسته شدن محور شیف - گناوه به دلیل بارندگی؛ امسال با ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی ۱۴۴ پُل باکسی (پیش ساخته) تهیه شده که با توجه به آغاز فصل پائیز و احتمال بارندگی در این فصل نصب این پلها انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: همچنین تعمیر پل سید رضا در محور کمربندی گناوه نیز در دست اجرا است.