شناسهٔ خبر: 97993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی:

مکان یابی اراضی برای قانون جهش تولید مسکن به سمت توسعه کالبدی شهرها هدایت شود

صادق فرزانه صادق مالواجرد در نشست با مدیرکل و کارکنان حوزه شهرسازی و معماری و مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان ­غربی به ضرورت استفاده از ظرفیت­ اراضی در اختیار دستگاه‌­های اجرایی در تحقق قانون جهش تولید اشاره کرد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) معاون شهرسازی و معماری تصریح کرد: با توجه به اینکه مطالعات اجرای قانون جهش تولید مسکن در طرح‌ریزی شهری و حوزه‌های تخصصی برنامه‌ریزی توسعه شهری انجام می­شود لازم است توجه به زیرساخت­های موجود در داخل حریم شهرها اولویت اول باشد.

صادق مالواجرد با بیان اینکه توسعه شهری نباید در افزایش وسعت شهرها خلاصه کرد، افزود: علاوه بر شناسایی زمین­های مستعد توسعه شهری و فراهم­سازی مقدمات الحاق آن­ها به محدوده شهری باید به دنبال اثربخشی طرح‌های جامع در پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های توسعه شهری در آینده بود.

وی با اعلام اینکه آذربایجان­غربی در تحصیل ۲۲ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها، قدم بزرگی برداشته است، گفت: اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن همراه با برنامه­ریزی خدمات عمومی و پشتیبان ساماندهی شود و مسیر توسعه این فضاهای جدید درست ترسیم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ساختار و رئوس مطالعات و بررسی‌های لازم برای تهیه طرح جامع توسعه شهری باید مسئله‌محور، مشارکتی بودن و اتکا بر ظرفیت‌ها و منابع هر شهرتهیه و تصویب شود.

سیدمحسن حمزه­ لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان­غربی نیز در این نشست از تدوین رویکردهای مشارکتی برای تأمین زمین جهت اجرای نضهت ملی مسکن خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه های حمایتی تولید و عرضه مسکن در آذربایجان­غربی مشکل کمبود زمین نداریم.

در این نشست، نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز حضور داشتند.