شناسهٔ خبر: 98010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به شهرستان مهر و لامرد انجام شد:

آیین کلنگ زنی بهسازی محور وراوى - نرمان

کلنگ زنی وراوی - نرمان آيين كلنگ زنى محور وراوى - نرمان با حضور‌ نماينده مردم شريف شهرستان‌هاى لامرد و مهر در مجلس شوراى اسلامى ، مديركل راه و شهرسازى لارستان ، فرماندار شهرستان مهر ، امام جمعه بخش وراوی، معاونين اداره كل ، روسای ادارات شهرستانى و جمعی از معتمدین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)؛  كلنگ زنى، بازديد از پروژه ها و نشست هاى تخصصى از اهم برنامه هاى مديركل راه و شهرسازى لارستان در سفر يك روزه به شهرستان هاى مهر و لامرد بود .

در ابتداى اين سفر آيين كلنگ زنى محور وراوى - نرمان با حضورموسوى نماينده محترم مردم شريف شهرستان هاى لامرد و مهر در مجلس شوراى اسلامى، مهندس شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستان، موسوى فرماندار شهرستان مهر، حجت الاسلام والمسلمين بحرينى امام جمعه بخش وراوی، معاونين اداره كل، بخشدار وراوی، فرمانده سپاه شهرستان روسای ادارات شهرستانى و جمعی از معتمدین برگزار شد.

شبانى در حاشيه ى اين مراسم اظهار داشت : با بهسازی محور مذکور علاوه بر اتصال ایمن تر بخش وراوی به مرکز شهرستان موجب کاهش تصادفات و همچنین تسهیل در ترافیک عبوری حاصل از صنایع مستقر در جنب این محور از قبیل شهرک صنعتی شهرستان مهر، پالایشگاه بنزین، و پالایشگاه پارسیان سپهر خواهد شد.

وى با اشاره به اينكه: اين محور با مشخصات راه روستایی بوده که پس از اجرای این بهسازی مشخصات فنی و نوع راه ارتقا خواهد یافت، افزود : اين محور به طول ٣/٣ كيلومتر با اعتبارى بالغ بر ٨٣ ميليارد ريال عمليات اجرايى آن با حضور پيمانكار مستقر در اين پروژه شروع خواهد شد .

در ادامه سفر شبانى به شهرستان مهر، نشستى در بخشدارى وراوى پيرامون مشکلات اراضی شهر های حوزه استحفاظى برگزار شد.

مديركل راه و شهرسازی لارستان در خصوص نتايج حاصل از اين جلسه تصريح كرد : جهت حل مشکل اراضی ۵۴ هكتارى بخش وراوی مقرر شد اداره منابع طبیعی شهرستان با همکاری اداره راه و شهرسازی مهر و اداره ثبت مشکلات فنی موجود در نقشه موجود در بانک زمین اداره ثبت اسناد را بررسی و اصلاح نمایند و سپس طی جلسه مشترک در استان و صدور مجوزهای لازم اسناد مربوطه صادر و تحویل بنیاد مسکن قرار گیرد.

وى افزود : جهت تسهیل در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در شهر گله دار کارگروه پیش بینی شده در قانون مذکور با محوریت فرمانداری تشکیل جلسه داده و اقدامات لازم صورت پذیرد .

سپس مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق معاونین به حوزه سرزمینی شهرستان لامرد رفت و در جلسه ای که با حضور دکتر موسوی نماینده مردم شریف شهرستان های لامرد و مهر در منطقه انرژی برلامرد برگزار شد، شرکت کرد.

در این جلسه تفاهم نامه فی مابین ایمیدرو با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص باند دوم محور لامرد – خنج حدفاصل فرودگاه تا دسترسی به تونل شهید باقری و نیز کمربندی لامرد بررسی و نسبت به مفاد تفاهم نامه رایزنی های لازم صورت گرفت .

همچنین بازدید از پروژه های محور علامرودشت – احشام و محور لامرد – اشکنان از دیگر برنامه های مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در سفر به شهرستان لامرد بود.