شناسهٔ خبر: 98022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام خبر داد:

رسیدگی به تخلفات  ۱۲۹  پرونده در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲

دلخواه مدیرکل.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از رسیدگی به تخلفات ۱۲۹ پرونده درکمیسیون ماده ۱۱ و۱۲ در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی (ایلام)؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت ها و موسسات حمل و نقلی اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات كميسيون هاي مواد ۱۱ و ۱۲ استان ایلام تاکنون به  ۳۵ مورد پرونده تخلفات شركت ها و موسسات حمل و نقلي رسیدگی شد که ۱۴ مورد جریمه نقدی ، ۱۷ مورد از آنها برائت و ۲ مورد قطع خدمات یک ماهه و ۲ مورد تذکر کتبی  صادر شده است.

وی به ۹۴ مورد تخلف رانندگان حمل ونقلی برون شهری کالا و مسافر در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این مدت در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر ۳۹ مورد تذکر کتبی ، ۱۹ مورد قطع خدمات یک ماهه و ۳۶ مورد برائت بوده و احکام لازم برای آنها صادر شده است. 

وی افزود: عمده تخلفات شركتهاي حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عبارتند از عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده و نمونه تخلفات رانندگان عبارتنداز جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه ، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت ، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابه جایی بارهای ترافیکی و ....  بوده است.

دلخواه گفت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، موسسات حمل ونقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم.