شناسهٔ خبر: 98036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح‌ های ایمن سازی نرم افزاری و فیزیكی در مدارس حاشیه راه‌ های خوزستان

س و ب - ایمن سازی مدارس حاشیه راه (1).jpeg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اجرای طرح‌ های ایمن سازی نرم افزاری و فیزیكی و نرم افزاری ۳۰ مدرسه در حاشیه راه های استان در صورت باز شدن مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  فواد غزیعلی اظهار كرد:  به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیك دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، ایمن سازی مدارس در دو بخش عملیات فیزیكی و آموزشی در صورت باز شدن مدارس در سال تحصیلی پیش رو انجام می شود.

وی با بیان اینكه اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد ریال در ۳۰ مدرسه اجرایی خواهد شد، افزود: ایمن سازی فیزیكی در ۱۰ مدرسه شهرستان های دهدز، سوسنگرد، بستان، هویزه، ملاثانی و ماهشهر انجام می شود و ایمن سازی نرم افزاری در ۲۰ مدرسه شهرستان های رامهرمز، بهبهان، هندیجان، ماهشهر، آبادان و خرمشهر به اجرا می رسد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح های آموزش ترافیك، بیان كرد: دانش آموزان به علت سن كم و نداشتن آشنایی كافی با مقررات عبور ومرور در جاده‌ها قشر آسیب پذیر جامعه هستند بطوری كه دانش‌آموزان برخی مدارس كه درحاشیه راه ‌ها و جاده ‌های اصلی قرار گرفته‌ اند در عبور و مرور نسبت به سایران در معرض آسیب و خطرات جاده ‌ای بیشتر قرار می‌گیرند.

غزیعلی گفت: طرح ایمن سازی مسیر مدارس حاشیه جاده ها یكی از طرح های مستمر این اداره كل است كه با هدف فرهنگ سازی و به حد اقل رساندن سوانح جاده ای و تلفات حاصل از آن توسط اداره ایمنی و ترافیك با همكاری آموزش و پرورش، پلیس راه و فرمانداری ها با آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی با بیان اینكه اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود ادامه داد:آموزش با دستگاه واقعیت مجازی(  HMD) و توزیع كتابچه های ایمنی، نصب شبرنگ ایمنی و  توزیع جلیقه شبرنگ فسفری ازبرنامه های این طرح در بخش آموزش است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطر نشان كرد: عملیات فیزیكی نیز شامل نصب نوار لرزاننده، ایجاد كانال عابرین پیاده، نصب لگوی ،سرعت گیر آسفالت،محدودیت سرعت و تابلو های تركیبی و اطلاعاتی مدارس می باشد.