شناسهٔ خبر: 98038 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری:

جنگ تحميلی عرصه رقابت نابرابر جهانی بود/ ضرورت اجتناب‌ناپذير هر توسعه‌ای عبور از بحران‌ها ست

سیاوش امیرمکری سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در پيامي فرا رسيدن چهل و يکمين سالگرد جنگ تحميلي و آغاز هشت سال دفاع مقدس،را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در پيامي به مناسب فرا رسيدن چهل و يکمين سالگرد جنگ تحميلي و آغاز هشت سال دفاع مقدس، ضمن گرامي‌داشت اين روز بزرگ، ضرورت اجتناب‌ناپذير هر توسعه‌اي را عبور از بحران‌ها خواند و گفت: جنگ يکی از بحران‌هايی بود که نظام ما با عبور از آن، زمينه توسعه همه‌گير اجتماعی-سياسی و فرهنگی را فراهم آورد.در پیام سیاوش امیرمکری آمده است:

«دفاع مقدس، یادواره دلاورمردانی‌ست که با صلابت اراده و نور ایمان، در راهی مقدّس به مقام شهادت و رزمندگی گام نهادند؛ راهی که پاداش آن، جاودانگی بود.

جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس به‌معنای تام کلمه، عرصه رقابت نابرابر جهانی بود که در آن قدرت‌های غربی و عمال دست‌نشانده آنها در آن زمان، با ماشین‌های مدرن جنگی، به مصاف با فرزندان برومند انقلاب و بضاعت ناچیز تسلیحاتی‌شان رفتند اما به‌حول و قوه الهی و جان‌فشانی‌های رزمندگان غیور اسلام و انقلاب، پیروزی نصیب ملت ایران شد.

عرصه این هماوردی‌ها در جهان امروز تاحدودی تغییر یافته و علاوه‌بر خاک و سنگر، بیشتر به عرصه‌های فرهنگی و علمی کشانده شده است. جنگیدن در این حوزه‌ها همچون گذشته هم به شجاعت و ایمان، و هم به قابلیت فکری و فرهنگیِ مردم و باشندگانِ جغرافیایی به عظمت ایرانِ اسلامی نیازمند است.

بی‌تردید، ایستادن در برابر زرق و برق قدرت‌های زر و زور و استثمارمحور، یک آزمون بزرگ الهی بوده و‌ ‌هست و جنگ تحمیلی در این میان، خاطره پایداریِ حماسه‌آفرینانی را زنده می‌کند که وطن و دین شریف خود را به‌عنوان تحفه بزرگ الهی از رژیم ستمشاهی ستاندند و با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت و وابستگی را گسستند تا جامعه‌ای خودشکوفا را ایجاد کنند؛ آنها در این راه از جان خود گذشتند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت این روز بزرگ و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب، امیدوارم شمیم اراده رزمندگان اسلام، به استشمامِ جان‌های پژمرده برسد و آنها را متنبّه و بیدار کند تا با هوشیاری و تمسک به ابزارهای فکری و فرهنگی و توسعه‌محور به حراست از کیانشان برخیزند. چراکه ضرورت اجتناب‌ناپذیر هر توسعه‌ای، عبور  از بحران‌ها است و جنگ یکی از بحران‌هایی بود که نظام ما با عبور از آن، زمینه توسعه همه‌گیر اجتماعی-سیاسی و فرهنگی را فراهم آورد.»