شناسهٔ خبر: 98085 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

مشکلات بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن به بانک مرکزی اعلام شد/پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱۷هزار نفر

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مشکلات بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن به بانک مرکزی اعلام شد، گفت: ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در خصوص افزایش مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام کرد: شنبه در خصوص افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود. در حال حاضر، سایت ثبت‌نام ودیعه مسکن باز است و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تصویب مهلت این تسهیلات است.

محمودزاده توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی نامه‌ای به بانک مرکزی برای مشکلات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ارائه داده و در آن نامه انتقاد‌های خود درباره سهمیه بانک‌ها برای تسهیلات و تسهیل در شرایط پرداخت را ارائه کرده که امیدواریم زودتر به مرحله اجرایی برسد.

وی ادامه داد: در زمان تمدید ثبت‌نام مجدد وام ودیعه مسکن برای متقاضیانی که در نیمه دوم امسال قرارداد منعقد کرده‌اند تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم.

محمودزاده با بیان این‌که بیش‌ از ۳۴۰ هزار نفر تاکنون به سیستم بانکی معرفی شده است توضیح داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام‌کرده و حدود ۳۴۰ هزار متقاضی مدارک خود را بارگذاری کرده و ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

محمودزاده به باشگاه خبرنگاران گفت: سایت مشکل ندارد، اما به دلیل آنکه اطلاعات همزمان با ثبت احوال وارد می‌شود درگاه پذیرش و تعداد ورودی محدود است، مکاتبه کرده‌ایم این محدودیت‌ها برداشته شود چراکه در حال حاضر هنگام ورود و ثبت اطلاعات در ابتدا سازمان ثبت احوال کنترل و سپس وزارت راه، اطلاعات بررسی می‌کند و همین باعث کند شدن مراحل می‌شود. همچنین، در صورتی که محدودیت تعداد ورودی برداشته شود این مشکلات برطرف می‌شود.