شناسهٔ خبر: 98098 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده، رگبار و رعدوبرق در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌غرب/کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال و شمال‌شرق کشور/خیزش گردوخاک در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور /تهران خنک می شود

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی و شمال شرق کشور از خیزش گردوخاک برای سه روز آینده در جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، در استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود. برای یکشنبه بارش در گیلان به طور موقت کاهش می‌یابد و در مازندران، گلستان، خراسان شمالی،خراسان رضوی و بلندی‌های البرز شرقی، بارش‌ها ادامه دارد. شدت بارش‌ها در مازندران و گلستان خواهد بود و دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: در جنوب کشور برای سه روز آینده و بیشتر برای ساعت‌های بعدازظهر و شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

به گفته وی،  امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر و روزهای یکشنبه و دوشنبه برای شمال‌شرق کشور، هوا ۸ تا ۱۰ درجه خنک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز بعدازظهر و فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج‌فارس، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد است و ۳۳ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، هوای تهران در روزهای آتی خنک می‌شود.