شناسهٔ خبر: 98160 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تاکنون ۶۴ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شده‌اند/ بازگشت زوار از دوشنبه

رستم قاسمی ­وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از معطلی مسافران در فرودگاه امام خمینی برای انتقال به فرودگاه‌های عراق، از اعزام ۶۴ هزار زائر ایرانی تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: یکی از دلایل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی، افزایش سی هزار نفری ویزاها بود چراکه قرار بود ابتدا سی هزار نفر به سفر اربعین اعزام شوند اما در جریان سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق و دیدار با آقای رئیس جمهور، مقرر شد سهمیه ایران به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اربعین هم مقرر شد زائران باید هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و تست منفی هم به همراه داشته باشند.

رستمی ادامه داد: به عنوان وزیر راه و شهرسازی از عموم زائرانی که در جریان سفر دچار سختی شدند عذرخواهی می‌کنم و وعده می دهم همه زائرانی که امروز در فرودگاه معطل شده بودند تا آخر امروز به عراق اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات برگشت زوار اربعین از روز دوشنبه و آمادگی سازمان هواپیمایی کشوری و همه فرودگاه‌های عملیات اربعین و مرزهای سه گانه برای انجام این عملیات خبر داد و افزود: مقرر شد با هدف کاهش اتلاف وقت زائران و تسریع در ترخیص زوار،تست کرونای عملیات بازگشت اربعین فقط از کسانی به عمل آید که علامت‌های ابتلا به کرونا از جمله تب را داشته باشند.