شناسهٔ خبر: 98176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

حل مشکل بیش از ۳۰ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر قرچک

محبت خواه 12.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از حل مشکل بیش از ۳۰ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر قرچک موسوم به اراضی موات هفت نفره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: این اراضی به استناد تفاهم نامه فیمابین سازمان جنگل ها و مراتع کشور و سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۳۹۶ تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران شد که اداره کل در راستای حفظ حقوق دولت و بیت المال اقدام به اخذ سند و حفاظت از آن کرد.

وی افزود: بخشی از این اراضی با ساخت و سازهای شهر قرچک تداخل داشت به بیان دیگر بالغ بر ۳۰۰۰ واحد ساخته شده در این اراضی قرار گرفته بود که با توجه به ایجاد مشکلات در ساخت و ساز و اخذ و انتقال اسناد، موضوع با کارشناسی ها و پیگیری های متعدد منجر به تشکیل کارگروهی به منظور حل مشکل و ابهام زدایی شد.

محبت خواه خاطرنشان کرد: به استناد مصوبات ابلاغی اراضی و مستحدثاتی که دارای آراء کمیسیون ماده ۱۲ با نوعیت بایر و دایر اقدامات قانونی لحاظ شد و اراضی با نوعیت موات با حفظ مالکیت دولت و بررسی شرایط مالکین قبل تثبیت مالکیت دولت وفق ضوابط و مقررات اقدامات قاونی شان شروع شده است.