شناسهٔ خبر: 98251 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

وقوع قریب‌الوقوع توفانی کم‌نظیر در سواحل مکران/ ارتفاع موج‌ها تا ۷ متر خواهد رسید

وزش طوفان سهمگین در سراسر سواحل مکران مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از وقوع قریب‌الوقوع توفانی کم‌نظیر در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان در گفت‌وگو با خبرنگاران از وقوع قریب‌الوقوع طوفان در سواحل مکران خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، طوفان کم‌نظیری از روز شنبه ۹ مهرماه تا روز دوشنبه ۱۲ مهرماه سواحل مکران را در خواهد نوردید.

وی ادامه داد: در این طوفان، ارتفاع موج‌ها تا ۶ متر خواهد رسید و تمامی مناطق در بندر تا دریا در سواحل سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیش‌بینی‌ها گفت: اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش‌بینی شده است که در روز شنبه تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد و شرایط دریا طوفانی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از ۷ متر نیز می‌رسد و شرایط طوفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ادامه خواهد داشت.

پسنده ادامه داد: توصیه می‌شود هر گونه فعالیت و تردد دریایی با  اعمال ممنونیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام شود. این طوفانی بسیار جدی است و حتی مدیرکل هواشناسی در تماس با من خواست که از هم‌اکنون ستاد مدیریت بحران برای کنترل این پدیده تشکیل شود.