شناسهٔ خبر: 98283 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد:

تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۳۶هزار تن کالا در بندر بوشهر از ابتدای امسال

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: در شش ماه گذشته، یک میلیون و ۹۳۶هزار ۲۲۸ تن کالا نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده درباره روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر، اظهارداشت: در شش ماه گذشته، یک میلیون و ۹۳۶هزار ۲۲۸ تن کالا نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که از این میزان یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۶۵۴ هزار ۷۲۸ تن مربوط به بخش نفتی است.

وی افزود: در مدت یاد شده حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۱۹ هزار و ۷۰۰ TEU  بوده، از این میزان تعداد ۱۵ هزار ۱۵۵ TEUمربوط به کانتینر پر و ۴ هزار و ۵۴۵ TEU مربوط به کانتینر خالی است که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی شش ماهه سال  ۱۴۰۰ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۲۰۸ فروند بوده که از این میزان  تعداد ۲۶۳ فروند مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۹۴۵ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن است.

وی اضافه کرد: تعداد شناورهای خروجی از بنادر نیز تعداد یک هزار و ۱۰۱ فروند بوده که از این میزان تعداد ۲۱۵ مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۸۸۶  فروند آن شناورهای زیر هزار تن بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، ارجمندزاده بیان کرد: در موضوع جابجایی مسافر از بنادر بوشهر نیز حجم جابجایی مسافر در شش ماه گذشته سال ۱۴۰۰  تعداد ۳۹ هزار ۱۱۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۹ هزار ۴۰۹ نفر  مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۱۹ هزار ۷۰۶ نفر مسافران خروجی بوده است.