شناسهٔ خبر: 98365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

۶۵ نفر کاندیدای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان / صیانت از آراء در انتخابات اولویت اساسی است

ارم سازمان  نظام مهندسی اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۶۵  نفر در ۷ رشته برای عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان به رقابت می‌پردازند گفت: حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء محرمانه تمامی مهندسان جزء اصول اولیه دستگاه نظارت و هیات اجرائی انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی و عضو دستگاه نظارت بر نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان اظهار کرد: تعداد ۳۱ هزار و ۱۱۸ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان شرایط لازم برای شرکت در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان را دارند.  

وی افزود: در استان اصفهان اعضاء هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ۱۵ نفر است به این ترتیب هر یک از اعضاء این سازمان در زمان رای دهی می‌توانند ۱۵ انتخاب داشته باشند. که از این تعداد ۶ نفر از نامزدهای رشته عمران، ۳ نفر از رشته معماری، ۲ نفر از رشته برق و دیگر رشته‌ها نیز هر کدام یک نفر انتخاب می‌شوند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تعداد یکصد نفر داوطلب کاندیداتوری انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان بودند گفت: پس از بررسی‌های لازم بعمل آمده ۶۵ نفر در هفت رشته شامل (۳۳ نفر در رشته عمران، ۵ نفر رشته  نقشه‌برداری، یک نفر رشته ترافیک، ۱۳ نفر رشته معماری، ۲ نفر رشته شهرسازی، ۶ نفر تاسیسات برقی و ۵ نفر تاسیسات مکانیکی) حائز شرایط نامزدی این دوره از انتخابات بودند.  

وی با اشاره به اینکه هیات اجرایی عهده‌دار برگزاری انتخابات بوده و دستگاه نظارت بر حسن انجام وظایف هیات اجرایی نظارت دارد اذعان داشت:  فرایند انتخابات از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغازشده و تا چند روز پس از انتخابات ادامه دارد، در این فاصله نیز مراحل ثبت نام و بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات اجرایی و تایید دستگاه نظارت، پاسخگویی به کلیه شکایات و نظارت بر نحوه تبلیغات انجام گرفته است.  

زاغیان با تاکید بر اینکه حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء محرمانه تمامی مهندسان جزء اصول اولیه دستگاه نظارت و هیات اجرائی انتخابات است بیان داشت: پس از تایید صحت انتخابات توسط دستگاه نظارت استان و کشور، احکام هیات مدیره متخب، صادر و از روز ابلاغ، عضویت آنان در هیات مدیره آغاز می‌شود.  

وی اظهار کرد: از آنجایی که اهداف و سیاست‌های هر سازمان توسط هیات مدیره آن برنامه ریزی و در دوره عضویت آنان در هیات مدیره اجرا می‌شود لذا لازم است افرادی که نماینده اکثریت اعضا بوده و به مشکلات و معضلات اعضا و سازمان و اهداف آنها شناخت بالاتری دارند در این هیات حضور داشته باشند. تا به این ترتیب رضایت‌مندی و تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی حاصل شود.  

این عضو دستگاه نظارت بر نهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در پایان گفت: حضور حداکثری اعضا در این انتخابات، نقش بسزایی در تعیین سرنوشت سازمانی خود دارد و از سویی دیگر، اعضای منتخب با پشتوانه و دلگرمی بیشتری و با اتکا به آرای حداکثری، مدیریت سارمان را پیش خواهند برد.