شناسهٔ خبر: 98423 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در سی و ششمین رویداد فناورانه سه شنبه‌های ریلی خبر داد:

مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی راه‌اندازی می‌شود

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین رویداد "سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری" از راه‌اندازی مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی در اینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در سخنانی در این رویداد فناورنه که در مرکز جهادی پیشرفت ساختمان شهدای راه آهن با حضور معاونین و مدیران ذی‌ربط برگزار شد، افزود:  ایمنی اولویت اول شرکت راه‌آهن  است و برای تحقق ایمنی می‌بایست نظارت در کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی با ایجاد مرکز تست قوی انجام دهیم.

وی با اشاره به تنوع بالای قطعات مورد استفاده در صنعت ریلی اظهار داشت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران عهده دار نظارت بر ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی در کشور است و برای انجام وظایف خود، سنجش کیفیت قطعات و تجهیزات را ضروری می‌داند.  

رسولی با اشاره به اینکه کلیه امکانات، ادوات، تجهیزات، ساختمان‌ها و ناوگانی که در شبکه ریلی وجود دارد، علاوه بر حقوق مالکانه صاحبان آن‌ها اعم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های غیردولتی فعال در این بخش، سرمایه ملی محسوب می‌شود و حفظ و ارتقای آن به منظور بهره مندی مردم عزیز از این ثروت ملی اهمیت راه‌اندازی مرکز تست قطعات مورد نیاز صنعت ریلی را ضروری می‌سازد،  تصریح کرد: اگر نتوانیم از کیفیت قطعات مورد نیازصنعت ریلی اطمینان حاصل کنیم، چگونه می‌توانیم نسبت خدمت رسانی مطلوب در حمل و نقل ریلی و دستیابی به اهداف راه آهن مطمئن شویم.

وی با اشاره به گفتگوهای انجام شده درچارچوب توسعه دیپلماسی ریلی با متولیان این امر در داخل کشور و راه‌آهن کشورهای همسایه، خاطر نشان کرد:  مرکز تست نه تنها به فعالان در صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته خدمات می‌دهد بلکه ارائه خدمت به کشورهای منطقه را نیز مد نظر دارد و مقدمه صدور خدمات فنی و مهندسی است.  

وی تاکید کرد: دستیابی به ایمنی مطلوب باید قبل از وقوع سانحه و با رویکرد پیشگیرانه انجام شود.

رسولی گفت: ایمنی باید از سرچشمه محقق شود. در این راستا اطمینان از کیفیت ساخت قطعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی و چگونگی تجهیز ناوگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در سال گذشته و زمانی که در مسیر حمایت از تولید داخلی قطعات ریلی گام برداشتیم، برای استفاده از قطعات و تجهیزات تولید داخل و لزوم رعایت استاندارهای مربوطه آن،  ضرورت تست کامل این تجهیزات مطرح شد و در این مسیر به سمت استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه استاندارد و آزمایشگاه‌های تخصصی حرکت کردیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت راه آهن با قدردانی از اقدامات انجام شده در مرکز جهادی پیشرفت به ویژه درارتباط با حمایت از تولید داخل و ایجاد مرکز تست ریلی، گفت: اینک راه آهن در مسیر درست برای استاندار‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت ریلی قرار دارد.
رسولی یکی از نتایج این اقدامات انجام شده در مرکز جهادی پیشرفت را قرار گرفتن راه آهن در مسیر درست و جایگاه واقعی خود عنوان کرد و افزود: نقش حاکمیتی راه آهن، وظیفه اصلی این شرکت است و این شرکت با تدوین قوانین، مقررات و اعمال نظارت و حمایت از فعالیت بخش خصوصی درصدد تحقق حداکثری مسئولیت خود است.