شناسهٔ خبر: 98454 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تسریع در برقی سازی قطارهای حومه‌ای/ در اولویت قرار گرفتن ساخت پروژه‌های ریلی آستارا - رشت و زاهدان - بیرجند / تسهیلات راه آهن برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه

قطار حومه ای از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به تسریع در برقی سازی قطارهای حومه‌ای، در اولویت قرار گرفتن ساخت پروژه‌های ریلی آستارا - رشت و زاهدان - بیرجند و تسهیلات راه آهن برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تسریع در برقی سازی قطارهای حومه‌ای

در سی و هفتمین رویداد سه شنبه های ریلی، یکی از موضوعات اولویت دار کارگروه تخصصی بهره‌وری طراحی و تولید ناوگان ریلی ملی با عنوان برقی‌سازی قطارهای حومه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

در اولویت قرار گرفتن ساخت پروژه‌های ریلی آستارا - رشت و زاهدان - بیرجند به دستور وزیر راه و شهرسازی 

مدیرعامل راه آهن از در اولویت قرار گرفتن ساخت پروژه‌های ریلی آستارا- رشت و زاهدان-بیرجند به دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون ساخت پروژه‌ آستارا - رشت از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در دستور کار گرفته‌ است.

تسهیلات راه آهن برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه 

مدیرعامل شرکت راه آهن از آمادگی این شرکت برای انتقال زائران اربعین از مرز شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز بصورت رایگان خبر داد.

استقرار قطار فوق العاده برای جابجایی زائران به تهران 

مدیرعامل راه آهن از استقرار قطار فوق العاده برای جابجایی زائران بازگشتی از سفر عتبات عالیات از خرمشهر به مقصد تهران خبر داد.

توسعه حمل‌ونقل ریلی‌، مولفه‌ اصلی رشد مبادلات مرزی در آذربایجان‌غربی 

رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران؛ مهندسان انویه و شاوردیان از ایستگاه راه‌آهن ارومیه بازدید کردند.

مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی راه‌اندازی می‌شود 

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین رویداد "سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری" از راه‌اندازی مرکز تست و کنترل کیفیت قطعات و تجهیزات ریلی در اینده نزدیک خبر داد.