شناسهٔ خبر: 98550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۱۳ پروژه باز آفرینی شهری در زاهدان در حال اجراست

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ پروژه در سالجاری با اعتبار افزون بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر زاهدان توسط این اداره کل در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ پروژه در سالجاری با اعتبار افزون بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر زاهدان توسط این اداره کل در حال اجراست.

مهدیار اظهار داشت: عمده پروژه های امسال در حال اجرای این اداره کل در مناطق حاشیه شهر زاهدان مربوط به حوزه آموزشی و بهسازی معابر می شود.

وی ادامه داد: در شهر زاهدان پنج محله شیرآباد، بابائیان، کریم آباد، قاسم آباد و کارخانه نمک(پشت کاراژها) به عنوان محلات هدف بازآفرینی تاکنون به تصویب رسیده است که شامل یک هزار و ۴۰۳ هکتار و با جمعیتی بالغ بر ۱۵۷ هزار نفر است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حاشیه‌نشینی تنها یک معضل فیزیکی نبوده و یک معضل اجتماعی است که برای حل آن باید از روش‌های اجتماعی و فیزیکی به طور همزمان بهره برد، بیان کرد: همکاران ما در این اداره کل در سالهای اخیر در کنار اقدامات عمرانی، به منظور رفع مشکلات اجتماعی نقاط حاشیه شهرهای استان اقدام به احداث بازارچه های محلی برای اشتغال افراد بی سرپرست یا بد سرپرست، ساخت مراکز ترک اعتیاد و برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به منظور هدایت افراد به بازار کار نموده اند.

مهدیار تاکید کرد: از آنجایی که حاشیه نشینی همواره یکی از معضلات جوامع شهری به حساب می‌آید که با خود مشکلات بی شماری را از نظر  اشتغال، مسائل فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آورد نیاز است سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد باز آفرینی استان نیز این اداره کل را در تحقق اهداف از پیش تعیین شده که همان خلق فضاها و مكان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات مورد هدف باز آفرینی شهری است بیش از پیش یاری کنند.