شناسهٔ خبر: 9859 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام مطرح کرد:

واگذاری بیش از سه هزار واحد مسکن مهر ایلام تا پایان امسال / جزئیات بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان

کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اعلام کرد: هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر استان در دست تکمیل است که انتظار می رود عملیات آن تا پایان سال تمام شده و به متقاضیان تحویل داده شود.

سید کمال الدین میر جعفریان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد: استان ایلام در کل دارای ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر است که تا کنون ۱۳ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و سه هزار و ۶۰۰ واحد دیگر نیز هم اکنون در دست تکمیل است.

میرجعفریان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای آمادگی کامل سایت های مسکن مهر از جمله تأمین امکانات آموزشی، رفاهی و مجتمع های تجاری و همچنین اقدامات تکمیلی برای واگذاری واحدها و ساخت معابر در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کل مساحت بافت فرسوده استان را ۵۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: بیشترین مساحت بافت های فرسوده استان در شهر ایلام است که نزدیک به ۳۷۰ هکتار گزارش شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایلام در این باره افزود: ارائه تسهیلات به هشت هزار واحد مستقر در بافت های فرسوده در دستور کار اداره قرار دارد که نزدیک به یکهزار و ۳۵۰ مورد آن در دو سال گذشته انجام شده و ۸۰۰ مورد دیگر در سال جاری انجام خواهد شد.

میرجعفریان همچنین از وجود سکونتگاه های غیر رسمی در سه منطقه شهر ایلام خبر داد و تأکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی با هدف جلوگیری از گسترش این سکونتگاه ها و ساماندهی هرچه بیشتر این مناطق با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری، استانداری، وزارت ارشاد، ورزش و دانشگاه علوم پزشکی اقدام به اجرای چندین پروژه عمرانی از جمله سالن ورزشی و دو درمانگاه کرده است که یکی از این مراکز درمانی در حال حاضر به بهره برداری رسیده و دیگری همچنان در دست احداث قرار دارد.

وی در پایان بیان کرد: هم اکنون اقدامات لازم برای آغاز پروژه ساخت سالن ورزشی نیز در حال انجام است که انتظار می رود در آینده ای نزدیک عملیاتی شود./

نظر شما