شناسهٔ خبر: 98614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ساخت راه‌روستایی راهداری لرستان:

همزمان با روز ملی روستا و عشایر ۷۷کیلومتر آسفالت روستایی افتتاح می‌شود

همزمان با روز ملی روستا و عشایر ۷۷کیلومتر آسفالت روستایی افتتاح می‌شود.jpg همزمان با ۱۵ مهر ماه، روز ملی روستا و عشایر ۷۷کیلومتر آسفالت راه های روستایی در استان لرستان افتتاح و به مردم تقدیم می‌شود.

به گزارش پایگاه‌ خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری، ۷۷ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی استان برای افتتاح آماده شده است که همزمان با ۱۵ مهر ماه "روز ملی روستا و عشایر" تقدیم مردم می‌گردد.

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای چهار هزار و ۲۳۸کیلومتر راه روستایی آسفالته است، افزود: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی در توسعه و نقش راه دسترسی مناسب در پدیده "مهاجرت معکوس" به روستا که در سال‌های اخیر جزو اولویت های دولت قرار گرفته است و با اقدامات صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در یکسال اخیر جهش قابل ملاحظه‌ای در بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی اتفاق افتاده است که درصورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری طول راه‌های روستایی آسفالته استان به نحو مطلوبی ارتقا خواهد یافت.

شیروانی افزود: تسطیح، رگلاژ و آماده نمودن بستر شنی ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی نیز به عنوان بخشی از کارنامه شش ماهه اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی در استان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: درمجموع طی شش ماهه امسال ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی در سطح استان انجام شده است.

رئیس اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: مفتخریم که در اجرای پروژه‌های راه روستایی استان، با اولویت نقاط مرزی شهرستان‌ها که به‌عنوان محروم‌ترین مناطق شناخته می‌شوند، وارد شده‌ایم و سعی شده است پروژه‌ها به نسبت نیاز شهرستان، اولویت‌بندی و اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر مدیرکل، تلاش‌های معاونت فنی و همراهی مجموعه استان درخصوص تسریع در مبادله موافقت نامه‌های راه‌های فرعی و روستایی و اختصاص اکیپ‌های ماشین‌آلات، شاهد رفع موانع و رضایتمندی مردم باشیم.