شناسهٔ خبر: 98623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی افزون بر ۴ میلیون تن کالا از استان همدان

جابجایی بیش از 800 هزار تن کالا در بهار  1400.jpg در پنج ماهه نخست سال جاری ۴ میلیون ۳۴۵ هزار و ۹۵۳ تن کالا از استان همدان جا به جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان استان همدان اظهار داشت: این میزان کالای جا به جا شده در مقایسه با پنج ماهه اول سال گذشته ۹ درصد رشد منفی داشته است.

وحید سخاییان در خصوص بارنامه های صادره نیز افزود: در پنج ماهه اخیر ۲۸۸ هزار و ۹۳۸ فقره بارنامه صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۵ درصد رشد منفی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: محصولات عمده ای مانند سیمان، گندم، سیب زمینی، فرآورده های سوختی ،کلینکر، سنگ آهن، گندله و فرآورده های ذوب آهن و تره بار بیشترین محصولاتی است که در استان همدان حمل و نقل آن انجام می شود.

این مسئول با اشاره به دلایل رشد منفی در حوزه حمل و نقل کالا و صدور بارنامه ها، بیان کرد: خشکسالی و بحران آب مهمترین دلایل رشد منفی در این حوزه هاست و همچنین قطع شدن مکرر برق که باعث تعطیلی و یا کاهش فعالیت برخی از کارخانه های عمده تولید کالا شده است.

سخاییان با اشاره به شرکتهای باربری فعال در استان، یادآور شد: استان همدان دارای ۹۹ شرکت باربری فعال و ۹ شرکت غیر فعال و همچنین دو پایانه عمومی است که یکی از این پایانه کالا با ۳۰ غرفه حمل و نقل و یک پایانه عمومی حمل و نقل سیمان با ۱۳ غرفه فعالیت دارند.