شناسهٔ خبر: 98655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در محور خاش - زاهدان به بهره برداری رسید

سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در محور خاش - زاهدان به بهره برداری رسید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بهره برداری از سامانه هوشمند توزین در حال حرکت وسایل نقلیه حمل بار با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در محور خاش - زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: مهمترین ویژگی سامانه توزین در حال حرکت کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف است که این امر مزایایی چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد و استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه می‌رساند.
وی ادامه داد: مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح کشور نصب و راه اندازی ۶۵ سامانه توزین در حال حرکت را در اولویت کاری خود قرار اداره است که یکی از آنها به عنوان تنها سامانه سیستان و بلوچستان در محور خاش - زاهدان به بهره برداری رسید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه که به دلیل ترددهای فراوان جاده ای در استان تحت تاثیر حمل کالا از کریدور اصلی چابهار به میلک بسیار حائز اهمیت است از سال ۹۸ آغاز و با وجود تحریم ها و نوسانات نرخ ارز هم اینک به بهره برداری رسید.
کرد افزود: این سامانه مجهز به تجهیزات پیشرفته با تکنولوژی جهانی قادر است تردد خودروها را در ۱۴ کلاس دسته بندی و ثبت نماید.
وی ادامه داد: همچنین این سامانه با دقت‌ کامل قادر است ناوگان فاقد بارنامه را از طریق مقایسه اطلاعات پلاک در بانک اطلاعات بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شناسایی و‌ جهت اعمال قانون‌ برای مبادی نظارت و کنترل بارنامه ارسال نماید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: شناسایی تخلفات تخطی از سرعت مجاز انواع خودروهای عبوری و نمایش تصویر واضح رانندگانی که کمربند ایمنی خود را نبستند از دیگر ویژگی های این سامانه است که به مرور زمان سبب پیشگیری از بروز بسیاری از تخلفات می گردد.