شناسهٔ خبر: 98660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری لرستان خبر داد:

صدور ۶۷۱ پروانه عبور بارهای ترافیکی در شش ماهه نخست ۱۴۰۰

صدور ۶۷۱ پروانه عبور بارهای ترافیکی در شش ماهه نخست ۱۴۰۰.jpg از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۶۷۱ فقره پروانه بارهای ترافیکی در استان لرستان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، لقمان نادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۶۷۱ فقره پروانه بارهای ترافیکی در استان لرستان صادر شده است، گفت: با توجه به اهمیت ایمنی تردد وسایل نقلیه حامل بارهای ترافیکی، هرگونه جابجایی بارهای ترافیکی مشروط به صدور بارنامه ترافیکی است و کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این راستا براساس شرح وظایف سازمانی خود بسیار دقیق عمل می‌کنند.

وی افزود: همچنین در این مدت با همکاری پلیس راه ۱۰۷ مورد تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون شده‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان؛ تعمیر و نگه‌داری پنج دستگاه باسکول ثابت مقابل پلیس راه، خرید یک دستگاه باسکول سیار و برگزاری چهار جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و ۱۲ جلسه کمیته‌های فرعی این کمیسیون و بازدید و ثبت مختصات جغرافیایی تصادفات منجر به فوت به تعداد ۷۷ مورد را از دیگر عملکردهای شاخص این اداره در شش ماهه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی با اشاره به شناسایی و ارجاع جرائم ترافیکی به کمیسیون های مربوطه گفت: در این مدت ۱۸۸ مورد تخلف رانندگان و ۶۲ مورد تخلف شرکت‌های حمل و نقل در حوزه ایمنی بار و مسافر، شناسایی و برای بررسی و برخورد متناسب به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ استان ارجاع شده است.

نادی، انجام ۹ مورد بازدید از بارهای ترافیکی، هزار و ۲۸۲ مورد گشت کنترل دروازه‌ای، احصاء ۴۳ تخلف از سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)، بازدید از مراکز معاینه فنی با همکاری کارشناسان پلیس راه و محیط  زیست به تعداد ۲۰ مورد و انعقاد هشت فقره قرارداد در زمینه ایمن‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی را به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد اداره ایمنی و ترافیک در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر تردد ۵۹۶ دستگاه تانکر حمل مواد خطرناک در محورهای استان و تعمیر و نگه‌داری پنج دستگاه دوربین لیزرگان کنترل سرعت سیار نیز در این مدت صورت گرفته است.