شناسهٔ خبر: 98703 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کریدور نوار ساحلی جنوب تا پایان دولت سیزدهم چهارخطه می‌شود

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از چهارخطه شدن کریدور نوار ساحلی جنوب تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: کریدور نوارساحلی جنوب در استان بوشهر تا ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل که امروز ۱۵ مهر به همراه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر سفر کرده است در خصوص اهداف بازدید و جزئیات برخی از پروژه‌ها در جریان سفر، اعلام کرد: بازدیدی از منطقه کنگان و عسلویه به همراه وزیر راه و شهرسازی داریم. یکی از پروژه‌های مهم کشور در استان بوشهر، احداث کریدور نوار ساحلی جنوب است که از شلمچه شروع می‌شود و با عبور از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان و در نهایت به پسابندر به طول ۱۸۵۰ کیلومتر ختم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  اینکه تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور یکی از پروژه‌های مهم و در راستای اقتصاد محور جنوب در حال انجام است، افزود: تکمیل این پروژه بزرگراهی زمینه توسعه اقتصادی سواحل جنوب را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  کشور ادامه داد: در حال حاضر به طول ۱۱۵۰ کیلومتر ازاین محور به شکل چهارخطه شده است و در استان‌های مختلف در حال بهره‌برداری است. مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۵۰ درصد به شکل متوسط عملیات اجرایی این کریدور مهم در حال انجام است.

خادمی توضیح داد: ۳۹۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر است. عمده طول کریدور به طول ۲۷۰ کیلومتر به اتمام رسیده است. چند کنارگذر که امروز ۱۵مهر نیز وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید داشتند شامل محور بزباز-بندو به سمت هرمزگان است و همچنین کنارگذر کنگان و اهرم به برازجان است که مجموعه باقیمانده طول کریدور باقیمانده ۱۲۰ کیلومتر است که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی محورهای باقیمانده نزدیک به ۷۰ درصد است.

وی گفت: پیش‌بینی این است که کریدور نوارساحلی جنوب در پایان دولت سیزدهم چهارخطه داشته باشیم و در استان بوشهر نیز بتوانیم تا پایان ۱۴۰۱ کریدور در نوار ساحلی بوشهر برای استفاده مردم تمام شده باشد.